نمایندۀ سازمان ملل در کابل: به جای شخصیت‌ها از اجندای ملی حمایت شود

- ۱۳ میزان ۱۳۹۲

یان کوبش نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید، از رهبران افغانستان خواسته تا در مبارزات انتخاباتی‌شان به جای شخصیت‌ها از اجندای ملی حمایت کنند.
نشریه یونتیدپرس انترنشنل یا یو پی آی می‌نویسد، دفتر ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان وظیفه دارد که از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در افغانستان حمایت کند.
این انتخابات زمانی برگزار می‌گردد که نیروهای خارجی تمام مسوولیت‌های امنیتی افغانستان را به نیروهای افغان می‌سپارند.
یان کوبش نماینده ویژۀ سازمان ملل متحد در افغانستان گفت، تاکنون از آماده‌گی در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی خرسند است.
او افزود: «سال ۲۰۱۴ اولین‌بار در تاریخ افغانستان خواهد بود که انتقال قدرت سیاسی از یک حکومت منتخب به یک حکومت دیگر صورت می‌گیرد. کاندیدانی که خود را به این مقام بلند دولتی افغانستان نامزد می‌کنند، قبل آغاز مبارزات انتخاباتی باید روی دموکراسی نوین این کشور نگاه کنند.»
نماینده ویژۀ سازمان ملل متحد در ادامۀ صحبت‌اش همچنان گفت، امیدوارم که بحث‌های کاندایدان به جای شخصیت‌ها بر مسایل مهم بچرخد که آیندۀ افغانستان را تعیین کند.
قبل از این نماینده ویژۀ سازمان ملل متحد در افغانستان گفته بود که اگر آنان در پروسه انتخابات افغانستان کمبودی را احساس کنند، از انتقاد در مورد دریغ نخواهند کرد.
او گفت: « انتخابات از افغان‌ها است چون یک پروسۀ افغانی می‌باشد و باید به رهبری افغان‌ها باشد. اما ما در صورتی که کاستی‌ها و کمبودی‌هایی را در این پروسه مشاهده کنیم از ابراز نظر در رابطه دریغ نخواهیم کرد.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.