پیام احمد ولی مسعود به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان

- ۲۰ میزان ۱۳۹۲

عید سعید قربان این تحفه مبارکِ حضرت باری تعالی را به مردم ایثارگر افغانستان و همه مسلمانان جهان، از صمیم قلب تبریک عرض می‌کنم. امید است که خداوند مهربان به برکت این عید سعید، روزنه‌یی از خوش‌بختی را به روی مردم ستم‌دیده افغانستان بگشاید و از این‌پس خورشید سعادت بر کوی و برزنِ این مرز و بوم پرتوافگن گردد و بساط تمام مصایب و ناملایمات برچیـده شود.
همه می‌دانیم که مردم مبارز و مسلمان افغانستان در چهل سال گذشته، مصداق بارزی از ایثارگری‌ها در راه حق بوده‌اند و با ایمان راسخ و وجدان‌های بیدارشان توانسته‌اند با زشتی‌ها و پلیدی‌ها مبارزه کنند و جان‌های شیرین‌شان را اخلاص‌مندانه فدا سازند. گویی مردم افغانستان به‌سان فرزندان ابراهیم (ع) خوابِ او را تحقق بخشیده‌اند و در راه رسیدن به رضای پروردگار و رهایی از اسارت نفس، خویشتن را تسلیم مشیت حضرت حق نموده‌اند و صادقانه جان بر آستانش نهاده‌اند.
شکی نیست که تجاوزات سرخ‌ و سیاه بر افغانستان، قربانی‌های بی‌شماری از این ملت گرفته و ایستاده‌گی در برابر آن‌ها نیز کشور ما را به قربانگاه آزادی‌خواهان تبدیل کرده و اکنون هم که در کانون توطیه‌ها و مشکلات قرار گرفته‌ایم و از سویی باید مسیر سازنده‌گی و تحول را بپیماییم، این مردم هم‌چنان قربانی می‌دهند. از این رو ملت شریف افغانستان که بیشتر از هر ملت دیگری در دنیــا درد و مصیبت متحمل شده‌اند، سزاوار بیشترین خوشی‌ها و شادکامی‌ها هستند که امید می‌رود این حقِ مسلمِ آن‌ها با درایت و آینده‌نگری دولت‌مردان به آن‌ها داده شود.
عید سعید قربان به عنوان روزی که انسان به پروردگارش هدیه می‌دهد و با انجام فریضه قربانی‌ از آزمون بنده‌گی سرفراز بیرون می‌شود، این درس را نیز باید به ما بیاموزاند که گام جدیدی در راستای صمیمیت و برادری و آبادانی بردایم و برای سرزمین خسته از جنگ کار نیکی انجام دهیم. باور دارم که مردم افغانستان در نمازهای‌ پنج‌گانهشان و هم‌چنین در نماز عید، عاشقانه از خداوند منان برقراری صلح و آرامش در افغانستان عزیز را تمنا می‌کنند. مردم ما آرزو دارند که دیگر خونِ هیچ فرزند این سرزمین به‌ناحق بر زمین نریزد و چشم هیچ مادری‌ در سوگ جوان از دست رفته‌اش تر نگردد و گل‌ لبخند از لبان کودکانِ این دیار نکوچد و شادی و سرور در این آب‌وخاک لنگر اندازد.
از همین رو در این روزهای خاص خداوندی، به آستان ایزد متعال دست دعا بلند می‌کنم که به برکت این عید سعید اضحی و این تحفه بزرگ آسمانی، به حال مردم ایثارگر و شهیدپرورِ افغانستان عنایتی ویژه کند و گشایشی فراخ در مشکلات بی‌شمار آن‌ها قرار دهد.
آرزو دارم که آحاد ملت افغانستان به احترام عید قربان و تمام قربانیان راه حق و آزادی، از این‌پس آیینه خاطرشان را از غبار کینه‌ها و کدورت‌ها بزدایند و صادقانه و برادرانه مهمان‌ قلب‌های بی‌ریای یک‌دیگر شوند.‌ امیدوارم به برکت ایام شریفِ عید و قربانی دادن‌های خالصانه ملت افغانستان، چراغ صلح و سعادتِ این سرزمین، افروخته شود و هر روز مردمِ ما در شادی و نشاط سپری گردد.
از نیروهای امنیتی کشور نیز می‌خواهم که تمام توان‌شان را به کار اندازند و نگذارند دشمنان اسلام و دشمنان مردم افغانستان که امروز در لباس دین جا گرفته‌اند، شب و روزهای عید مردم‌ ما را به خون و ماتم بکشانند. پیشاپیش برای سرداران و سربازان صدیق میهن، طلب پیروزی و سربلندی در این وظیفه خطیر دارم.

با احترام
احمد ولی مسعود
رییس بنیـاد شهید مسـعود

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.