رییس کمیسیون انتخابات با اغاز کار کمیسیون شکایات: ده نامزد یازده‌تن نخواهد شد

- ۰۴ عقرب ۱۳۹۲

نورستانی: هرگاه مسالۀ شصت کارت‌های حمایه‌یی مانند دیگر معیارها به دقت بررسی می‌شد، شاید یک نفر هم شامل فهرست نمی‌شد.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات در پی اعتراض‎های تند نامزدان حذف شدۀ انتخابات ریاست‎جمهوری، گفته که در فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات سال ۲۰۱۴ ریاست‏جمهوری هیچ تغییری به وجود نخواهد آمد.
احمد یوسف نورستانی گفته که کمیسیون انتخابات بررسی‌های دقیق و یکسان از اسناد تمام نامزدهای ریاست جمهوری داشته است.
آقای نورستانی به رادیو آشنا گفت که بررسی‌های دقیق به خاطر شامل ساختن و یا هم نساختن ۲۶ نامزد به فهرست ابتدای کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته و امکان ندارد که فهرست ابتدایی تغییر بخورد.
به قول آقای نورستانی، بررسی‌ها با دقت تمام روی معیارهایی که وجود داشت، صورت گرفته است.
رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که موضوع نشان انگشت و بررسی آن برای تمام کاندیدان نادیده گرفته شده است.
به گفته نورستانی، «هرگاه مسالۀ شصت کارت‌های حمایه‌یی مانند دیگر معیارها به دقت بررسی می‌شد، شاید یک نفر هم شامل فهرست نمی‌شد.»
اما نور محمد نور، سخنگوی این کمیسیون روز پنجشنبه به رسانه ها گفته بود که اگر کاندیدان حذف شده از فهرست ابتدایی در کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی دلایل قانع کننده ارایه کنند، می‌توانند در فهرست نهایی شامل گردند.
نامزدان حذف شده از فهرست ابتدایی کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری خواهان معیار واحد و یکسان در بررسی اسناد و مدارک با ده تن از کاندیدان شامل شده به فهرست ابتدایی شده اند.
کاندیدان حذف شده از فهرست ابتدایی روز پنجشنبه در یک گردهمایی اعتراضی روی مشکل مشترک خود بحث کرده و با نشر یک اعلامیۀ چهار ماده‎یی به کمیسیون مستقل انتخابات ۴۸ ساعت مهلت دادند که برای هریک آن‌ها دلایل حذف شان را به صورت فردی و با حضور داشت دیگر کاندیدان حذف شده ارایه نماید و نیز اسناد و مدارک کاندیدان حذف شده را با معیار یکسان با ۱۰ کاندیدی که موفق خوانده شده اند در موجودیت نماینده‌گان کاندیدان و جامعه مدنی و رسانه‌ها بررسی مجدد کنند.
این درحالی است که روز گذشته کمیسیون شکایت‎های انتخاباتی رسماً بررسی‎های خود را در بارۀ شکایت‌های نامزدان انتخابات ریاست‎جمهوری و شوراهای ولایتی آغاز کرد.
بر بنیاد اظهارات مقام‎های این کمیسیون، صدها شکایت به این کمیسیون رسیده و تا چند روز دیگر بررسی‎های آنان در خصوص این شکایت‎ها به پایان خواهد رسید.
قرار است تا پایان ماه عقرب لیست نهایی نامزدان انتخابات شوراهای ولایتی و نامزدان ریاست‎جمهوری از سوی کمیسیون شکایت‎های انتخاباتی اعلام شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.