شنود ۲۲ میلیارد تماس تلیفونی افغان‌ها از سوی امریکا طی یک ماه

- ۰۸ عقرب ۱۳۹۲

mandegarبر اساس اطلاعات محرمانه‌یی که اخیراً توسط سایت افشاکننده کرایپتوم منتشر شده، کشورهای افغانستان و پاکستان در صدر کشورهایی بودند که امریکا بیشترین جاسوسی را از تماس‌های مردم این کشورها داشته است.
بر اساس اسناد منتشر شده در سایت «کرایپتوم» از جاسوسی و شنود مکالمات و تماس‌های تلفنی مردم کشورهای مختلف جهان توسط آژانس امنیت ملی امریکا (NSA)، مشخص شده که بیشترین این جاسوسی‌ها و شنودها از مکالمات و تماس‌های مردم افغانستان بوده است.
در بین آمار کشورهایی که تماس مردم آنها شنود شده، جاسوسی از حدود ۲۲ میلیارد تماس افغان‌ها در یک ماه در صدر جاسوسی امریکایی‌ها قرار داشته است.
همچنین آمار شنود آژانس امنیت ملی امریکا از تماس پاکستانی‌ها نیز به حدود ۱۳ میلیارد تماس در یک ماه می‌رسد.
طبق آمار سایت (cryptome)، آژانس امنیت ملی امریکا ظرف یک ماه (جنوری ۲۰۱۳) نزدیک به ۱۲۵میلیارد تماس تلفنی را در کشورهای مختلف به طور مخفیانه شنود کرده است.
بر اساس این گزارش اکثر شنود این تماس‌ها در خاورمیانه بوده است و حدود ۳ میلیارد نیز در خود امریکا صورت گرفته است.
سایت کرایپتوم، گزارش می‌دهد که آژانس امنیت ملی امریکا، نزدیک به ۲۱٫۹۸ میلیارد تماس تلفنی را در کشور افغانستان، ۱۲٫۷۶ میلیارد تماس تلفنی در پاکستان، ۷٫۸ میلیارد تماس تلفنی در عراق، ۷٫۸ میلیارد تماس تلفنی در عربستان سعودی، ۶٫۲۸ میلیارد تماس تلفنی در هند، ۱٫۹ میلیارد تماس تلفنی در مصر، ۱٫۷۳ میلیارد تماس تلفنی در ایران و ۱٫۶ میلیارد تماس تلفنی در اردن را به صورت مخفیانه مورد شنود قرار داده است.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ۳۵ رهبر جهان مدت زمانی مشخصی زیر نظر شنود الکترونیکی سازمان امنیت امریکا قرار داشته‌اند و مکالمات تلفنی آنها تحت شنود کامل قرار داشته است.
هفته نامه آلمانی اشپیگل نیز در این خصوص نوشت: اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد سرویس‌های اطلاعاتی امریکا از سال ۲۰۰۲ تلفن آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور را شنود کرده‌اند.
در همین زمینه چند روز پیش جن پساکی سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد: در برابر اخبار مربوط به شنود مکالمات تلفنی سکوت کرده و آنها را تأیید و یا تکذیب نخواهند کرد.
پساکی در مصاحبه مطبوعاتی روزانه خود گفت: با توجه به کثرت اطلاعات محرمانه‌یی که توسط اسنودن درز پیدا کرده، در آینده ادعاهای بیشتری نیز مطرح خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.