حــمایت «جـمعیت فکـر و فـرهنگ» از طرح اجندای ملی

گزارشگر:19 عقرب 1392 - ۱۸ عقرب ۱۳۹۲

اعضای «جمعیت فکر و فرهنگ» در نشستی با رییس عمومی بنیاد شهید مسعود، از طرح اجندای ملی اعلام حمایت همه‎جانبه کردند.
«جمعیت فکر و فرهنگ» از سوی شماری از شخصیت‌های برجستۀ حزب جمعیت اسلامی افغانستان ایجاد شده است.
اعضای جمعیت فکر و فرهنگ در دیداری که با احمد ولی مسعود رییس عمومی بنیاد شهید مسعود و ارایه‎کنندۀ طرح اجندای ملی داشتند، از پیشکش این طرح در وضعیت کنونی ستایش کردند.mandegar
در این جلسه که شام جمعه برگزار شده بود، اعضای جمعیت فکر و فرهنگ با رییس عمومی بنیاد شهید مسعود روی مسایل کنونی افغانستان، به ویژه چالش‎های پیش ‎روی طرح اجندای ملی بحث کردند و این طرح را به عنوان یک طرح مستقل ملی در راستای ایجاد تفاهم و دیالوگ بین‌الافغانی مهم ارزیابی کردند.
در این نشست، اعضای جمعیت فکر و فرهنگ روی وضعیت کنونی و آیندۀ جمعیت اسلامی افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.
طرح اجندای ملی که برای خروج از بن بست کنونی، از سوی احمد ولی مسعود رییس عمومی بنیاد شهید مسعود ارایه شده، با استقبال سازمان ملل متحد، برخی جریان‎‏های سیاسی و مردم مواجه شده است.
آقای مسعود در این طرح، برای خروج از بن بست کنونی و تأمین صلح و ثبات پایدار در افغانستان، روی «گفتمان بین‎الافغانی»، «پروسۀ اعتمادسازی»، «ایجاد دولت وحدت ملی» و «ایجاد صلح پایدار و عدالت‎محور» در کشور تأکید کرده است.
پیرامون این طرح که با مشورت شماری از نخبه‎گان، فرهنگیان و قلم‎بدستان مشهور کشور آماده شده است، دو نشست بزرگ مشورتی اخیراً در کابل و هرات برگزار شد.
در این نشست‎ها، اشتراک‎‏کننده‎گان که عمدتاً نخبه‎گان سیاسی، فرهنگیان و استادان دانشگاه‎ها بودند، بر حمایت از طرح اجندای ملی تأکید کرده و گفته‎اند که این طرح باید با تمامی مردم افغانستان در جریان گذاشته شود.
برای در میان گذاشتن طرح اجندای ملی با جریان‎های سیاسی، نامزدان انتخابات ریاست‎جمهوری، فرهنگیان، دانشجویان و… هم اکنون بحث‎ها و گفت‎وگوها جریان دارد.
جمعیت فکر و فرهنگ به هدف جمع‌آوری تاریخ و ارزش‌های جهاد و مقاومت مردم افغانستان از سوی چهره‎های برجستۀ حزب جمعیت اسلامی افغانستان ساخته شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.