طالبان پاکستان: دولت اسلام‌آباد اشک تمساح نریزد!

گزارشگر:20 عقرب 1392 - ۱۹ عقرب ۱۳۹۲

mandegarسخنگوی تحریک طالبان پاکستان مذاکرات با دولت اسلام‌آباد را رد کرد و گفت که شانس برای انجام این مذاکرات پس از کشته شدن حکیم الله محسود، رهبر این گروه در حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکا به «زیر صفر» رسیده است.
احسان الله احسان، سخنگوی تحریک طالبان پاکستان در مصاحبه‌یی با نیوزویک پاکستان مدعی شد که کشته شدن حکیم الله محسود، رهبر سابق طالبان پاکستان در اول نوامبر سال جاری میلادی نقض فرهنگ پشتون است.
وی افزود: پس از این رویداد، هیچ مذاکره صلحی صورت نمی‌گیرد. اگر بگویم که امکان برگزاری مذاکرات صلح، صفر و فرصت برگزاری آن زیر صفر است اغراق نکرده‌ام. شما نمی‌توانید، فردی را در مذاکرات صلح دخیل کنید و سپس به خانه‌اش حمله‌ور شوید و پدر او را بکشید. حکیم الله محسود، رهبر ما بود و ما از کشته شدنش بسیار ناراحت هستیم.
رهبر تحریک طالبان پاکستان، انتقادهای چودری نثارعلی خان، وزیر داخله پاکستان را درباره حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و کشته شدن حکیم الله محسود «اشک تمساح» توصیف کرد و مدعی شد که حقه مذاکره صلح در اصل برای از میان برداشتن یک به یک رهبران طالبان است.
احسان الله احسان افزود: این استراتژی آنهاست، آنها ما را از اولویت‌های امنیتی‌مان با ارائه پیشنهاد مذاکره منحرف می‌کنند و سپس دست به کشتنمان می‌زنند. ما اجازه نمی‌دهیم این رفتارها تداوم یابد.
سخنگوی تحریک طالبان پاکستان درباره عملکرد دولت اسلام‌آباد گفت: دولت باید از ابتدا مثبت‌تر و موثرتر عمل می‌کرد. زمانی که آنها با بی‌لیاقتی عمل می‌کنند، نمی‌توانند از کشور خودشان و طرح ابتکاری مذاکرات صلح دفاع کنند. آنها برده‌های آمریکا هستند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت پاکستان در حملات پهپادها دست دارد یا خیر؟ گفت: ۱۱۰ درصد مطمینم که سازمان‌های امنیتی پاکستان دخالت دارند. برای انجام هر حمله ۸۰ درصد اطلاعات و داده‌ها از سوی سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی پاکستان تامین می‌شود. نثارعلی خان مسئول امنیتی پاکستان است. بنابراین، سیاستمداران کشور مسئول این حملات نیستند، مسئولان امنیتی عامل این حملات هست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.