کمیسیون انتخابات: باشنده‎گان شش ولسوالی از گرفتن کارت محروم ماندند

گزارشگر:20 عقرب 1392 - ۱۹ عقرب ۱۳۹۲

فعالیت تیم‌های سیار ثبت نام رای‌دهند‌گان در ولسوالی‌ها در حالی متوقف می‌شود که به گفتۀ کمیسیون مستقل انتخابات باشنده‌گان شش ولسوالی به خاطر نبود امنیت از گرفتن کارت محروم مانده اند.
کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، پس از تاریخ بیستم عقرب در هر ولایت تنها یک مرکز ثبت نام فعالیت خواهد داشت تا مردم بتوانند کارت رای دهی اخذ نمایند.
نور محمد نور سخنگوی این کمیسیون می‌گوید اگر نیروهای امنیتی در خصوص تامین امنیت شش ولسوالی به آنان اطمینان بدهند، آماده اند تا برای مردم کارت رای دهی توزیع نمایند: «در شش ولسوالی که ما نه توانستیم روند ثبت نام رای دهنده گان را پیش ببریم به مجرد که چراغ سبز از سوی نیروهای امنیتی برای ما داده شود ما توسط تیم های سیار خود تمام مردم ولسوالی ها را تحت پوشش خود قرار می دهیم ما آماده گی کامل داریم ولی مشکل مشکل امنیتی است. »
آقای نور می‌گوید این ولسوالی ها شامل ولسوالی کاکر در زابل، دیشو و باغران در هلمند، ناوه در غزنی، الاسای در کاپیسا و نیکه در ولایت پکتیکا می باشند.
اما کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید با ختم روند ثبت نام رای دهنده‌گان از طریق تیم‌های سیار این پروسه تکمیل نشده بلکه یک یک مرکز در هر ولایت الی دوم حمل سال آینده بخاطر توزیع کارت رای دهی فعال خواهد بود. روند ثبت نام رای دهنده‌گان در سه مرحله از تاریخ پنجم جوزا امسال آغاز گردید که به گفته کمیسیون مستقل انتخابات تا حال برای دو میلیون و هشت صد هزار کارت رای دهی توزیع شده است.
اما بنیاد انتخابات شفاف افغانستان بر خلاف گفته‌های کمیسیون مستقل انتخابات رقم ولسوالی‌هایی را که در آن کارت رای دهی توزیع نشده است، بیشتر میداند.
محمد نعیم ایوب زاده رییس این بنیاد گفت: « تا جایی که با مسوولین ولایتی خود در تماس هستیم، نه تنها در شش ولسوالی بلکه بیشتر ولسوالی‌ها است که تحت پوشش این پروسه قرار نگرفته و آمار که ما به دست آوردیم امکان دارد که در پانزده ولسوالی از این پروسه بهره مند نشده باشند. »

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.