وزارت دفاع: گزارش پنتاگون بی‌اساس است

گزارشگر:20 عقرب 1392 - ۱۹ عقرب ۱۳۹۲

در پی گزارش وزارت دفاع امریکا مبنی بر افزایش ۸۰ درصدی تلفات نیروهای افغان، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد این گزارش واقعیت ندارد.
محمدظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز گذشته در واکنش به گزارش وزارت دفاع امریکا، بیان داشت: گزارش پنتاگون درباره تلفات نیروهای ارتش ملی صدق نمی‌کند.
به گفتۀ او، به رغم آنکه تلفات نیروهای ارتش ملی افغانستان در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۱۴ درصد افزایش یافته اما رقمی که پنتاگون ذکر کرده است، واقعیت ندارد. mandegarعظیمی علت افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان را در اختیار گرفتن رهبری عملیات‌ها عنوان کرد و گفت: بیشترین آسیبی که به نیروهای امنیتی وارد شده از ناحیه جاسازی مین‌های کنارجاده‌یی بوده است.
پنتاگون روز جمعه در گزارشی به کنگره امریکا مدعی شد که تلفات نظامیان افغان در شش ماه اول سال جاری میلادی در افغانستان با افزایش ۸۰ درصدی روبرو بوده است.
بر اساس گزارش وزارت دفاع امریکا، نیروهای افغان در حال حاضر ۹۵ درصد از عملیات‌های متعارف و ۹۸ درصد از عملیات‌های ویژه در افغانستان را اداره می‌کنند.
در این گزارش آمده است که افغان‌ها قابلیت‌هایی را به دست آورده‌ اما در عین حال شورشیان نیز در مناطق روستایی توانسته‌اند دستاوردهایی را به دست آورند.
طبق این گزارش، در حال حاضر بیش از ۳۴۴ هزار نیروی امنیتی افغان فعالیت دارند که به هدف رسیدن این نیروها به ۳۵۲ هزار تن نزدیک شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.