لودین به سارنوالی معرفی شد

- ۱۴ سنبله ۱۳۹۱

لودین در بدنامی شخصیت‌های مهم مملکت، به حیث یک مهره استفاده می شود.

کمیسیون‌ امور دفاعی مجلس افغانستان، سرپرست وزارت دفاع و رئیس اداره مبارزه با فساد اداری را در رابطه به یک قرارداد ۱۳۰ میلیون دلاری، به فساد مالی متهم کرده است.

همایون رئیس این کمیسیون روز دوشنبه، ۱۳ سنبله به خبرنگاران گفت که این قرارداد مربوط به تهیه لباس سربازان ارتش است.

آقای همایون افزود که ابتدا این قرار داد با یک شرکت خصوصی امضا شده بود، اما پس از لغو آن، آقای لودین قرارداد مجدد با یک شرکت دیگر موسوم به “پنج ستاره” را مورد تایید قرار داده است.

رئیس کمیسیون امور دفاعی مجلس نمایندگان مدعی است که عزیزالله لودین شفافیت قرارداد دوم را در برابر گرفتن ۱۵ میلیون دلار تایید کرده است.

آقای همایون گفت: “ما امروز هم آقای لودین را رسما از جانب کمیسیون امور دفاعی به دادستانی معرفی کردیم و هم عنایت الله نظری، سرپرست وزارت دفاع را وزارت دفاع و آقای لودین با هم معامله داشته‌اند. اسناد کاملا نزد ما موجود است.” گفتنی است که بعد از ایجاد سروصدای هایی در مورد فساد برخی از اعضای کابینه آقای کرزی توسط لوین برخی آگان باور دارند که آقای لودین برعلیه برخی شخصیت ها برانگیختانده می شود.

لوین متهم است که در بدنامی شخصیت‌های مهم مملکت، به حیث یک مهره استفاده می شود. و به اشاره برخی ها آقای لودین، اتهام هایی را بر شخصیت های مشخصی وارد می‌کند اما تاکنون نتوانسته یکی از اتهام هایش را ثابت سازد.

عنایت الله نظری معاون پیشین وزارت دفاع افغانستان اخیرا به عنوان سرپرست این وزارت منصوب شد. آقای نظری پس از آن به این سمت گمارده شد که عبدالرحیم وردک پس از آنکه از سوی مجلس نمایندگان سلب صلاحیت شد، نپذیرفت که تا مشخص شدن وزیر دفاع قبلی به عنوان سرپرست وزارت دفاع به کارش ادامه دهد.

رئیس کمیسیون امور دفاعی مجلس افزود که عنایت‌الله نظری، سرپرست وزارت دفاع از موجودیت فساد در قرارداد دوم آگاهی داشته، اما اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نداده و کوتاهی کرده است.

ولی مسئولان کمیسیون مبارزه با فساد اداری اتهام‌های مطرح شده از جانب کمیسیون امور دفاعی مجلس را رد کرده اند.

آنها گفته‌اند که آقای همایون خود در ارتباط با این قرارداد متهم به دست داشتن در اختلاس سه میلیون دلار شده و او برای پیشگیری از اقدام علیه خود، این اتهام‌ها را مطرح کرده است.

مقامهای وزارت دفاع افغانستان تا حال در باره اظهارات رییس کمیسیون امور دفاعی مجلس اظهار نظری نکرده اند.

اما به نظر میرسد که با توجه به حمایت رییس جمهور از آقای لودین ،پرونده او در دادستانی یا سارنوالی مورد بررسی قرر نگیرد.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.