هند به افغانستان کمک نظامی می‌کند

گزارشگر:5 قوس 1392 - ۰۴ قوس ۱۳۹۲

مقامات هندی اعلام کردند که دولت افغانستان از هند خواسته که پس از خروج نظامیان خارجی از افغانستان، به این کشور کمک نظامی کند.
گفته می‌شود که افغانستان لیستی از نیازهای نظامی خود را به مقامات هندی ارائه کرده است.
دولت افغانستان از هند خواسته که پس از سال ۲۰۱۴، تجهیزات نظامی ذیل را در اختیار کابل قرار دهد: ۱۵۰ دستگاه تانک، ۱۲۰ دستگاه توپ، تعداد زیادی توپ‌های ۸۲ میلی متری، یک فروند هواپیمای ترابری نوع سی ۳۲ و ۲ فروند بالگرد و تعدادی خودرو شامل موارد خواسته شده افغانستان است.mandegar
همچنین دولت افغانستان از هند خواسته که مسوولیت آموزش و نگهداری تجهیزات هندی در افغانستان را نیز به عهده بگیرد. گفته می‌شود همچنین دولت افغانستان از دهلی نو خواسته است که یک پایگاه نظامی نیز در افغانستان احداث کند.
حامد کرزی اواسط ماه جوزای سال جاری در سفر به هند از آن کشور خواست که سلاح‌های سنگین در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان قرار دهد.
در آن زمان دولت هند در مقابل اعلام کرد که در حال بررسی این درخواست کابل است.
افغانستان برای تجهیز نیروهای نظامی خود با برخی از کشورهای خارجی پیمان راهبردی امضا کرده که هند یکی از آنها است و افغانستان ۲ سال پیش با این کشور پیمان استراتژیک امضا کرد.
هند از جمله کشورهایی است که در بخشی از پیمان راهبردی خود با کابل بر تجهیز و آموزش نظامیان افغان تعهد کرده است.
هند در بیش از یک دهه گذشته نزدیک به ۲ میلیارد دالر برای بازسازی افغانستان کمک کرده اما روابط هند با افغانستان همواره باعث نگرانی پاکستان همسایه جنوبی افغانستان بوده است.
تجهیز ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان با سلاح‌های سنگین و پیشرفته همواره خواست دولت افغانستان بوده است که نیروهای خارجی در مدت حضور ۱۲ ساله خود آن را برآورده نکردند.
به اعتقاد دولت افغانستان، برای رویایی با حملات تروریستی در داخل و همچنین مقابله با تهدیدهای احتمالی از بیرون مرزهای این کشور، آنان نیاز جدی به سلاح‌های سنگین برای دوران پس از خروج نیروهای خارجی در سال ۲۰۱۴ میلادی دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.