صعود بی‌سابقه تیم فوتبال افغانستان در رده‌بندی فیفا

گزارشگر:9 قوس 1392 - ۰۸ قوس ۱۳۹۲

mandegarفدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که تیم ملی فوتبال افغانستان توانسته با صعود چهار پله‌ای، رتبه ۱۲۹ را در رده بندی جهانی این فدراسیون به دست آورد.
براساس اعلام فیفا این ارزیابی بعد از تماشای ۸۲۰ مسابقات فوتبال صورت گرفته و در رده‌بندی جدید تیم ملی فوتبال اسپانیا در صدر و تیم‌های ملی فوتبال آلمان، ارژانتین و کلمبیا به ترتیب مقامهای دوم تا چهارم را بدست آورده‌اند.
براساس اعلام فیفا، افغانستان در کنار تیم‌های ملی امریکا، ونزوئلا، فلیپین و گوام صعود بی سابقه را ازسال ۱۹۹۳ تاکنون در رده بندی این فدراسیون داشته است.
فدراسیون فوتبال افغانستان نیز اعلام کرده که افغانستان همچنان در صدر تیم‌های فوتبال جنوب آسیا قرار دارد.
تیم ملی فوتبال افغانستان در بازی نهایی مسابقات جنوب آسیا در سپتامبر سال جاری میلادی دو بر صفر، هند را مغلوب کرد و جام قهرمانی هشتمین دور مسابقات جنوب آسیا را به خانه برد.
فدراسیون فوتبال افغانستان در صفحه رسمی خود نوشته است که با سقوط ۱۲ پله‌یی تیم ملی ترکمنستان، افغانستان جایگاه نخست را در میان ۸ تیم شرکت کننده در چلنچ کاپ سال ۲۰۱۴ میلادی داراست. این بازی ها قرار است در کشور مالدیو برگزار شود.
این فدراسیون تاکید کرده که افغانستان در نظر دارد برای آمادگی بیشتر تیم ملی خود در رویاروی با رقیبانش، در سال آینده میلادی بازی‌های دوستانه یی را برگزار کند.
براساس اعلام این فدراسیون، افغانستان به عنوان مدعی قهرمانی رقابت‌های چلنج کاپ آسیا، در بازی‌های مقدماتی جام ملتهای آسیا که قرار است سال ۲۰۱۵ درکشور استرالیا برگزار شود حضور خواهدیافت.
چلنج کاپ به ابتکار محمد بن همام، رییس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۰۶ میلادی پایه‌گذاری‌ شد و نخستین دوره آن نیز به میزبانی بنگلادش برگزار شد.
در این مسابقات، ۲۰ تیم درجه دوم آسیا حضور دارند که قهرمان آن، در دوره بعدی جام ملت‌های آسیا، جایگزین تیمی می‌شود که شکست خورده و از جام ملت‌ها حذف شده‎است.
این مسابقات همانند جام ملت‎های آسیا، هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود.
تیم‌های حاضر در مسابقات چلنج کاپ در پنج گروه چهار تیمی گروه‌بندی می‌شوند و به مصاف هم می‎روند.
تیم صدر جدول و تیم‌های دوم گروه‎ها که امتیاز بیشتری دارند، جزء هشت تیمی خواهند بود که به مرحله نهایی مسابقات راه می‎یابند.
بر اساس برنامه فدراسیون فوتبال آسیا، مرحله نهایی مسابقات چلنج کاپ، برای معرفی تیم راه یافته به جام ملت‎های آسیا، یکسال بعد از مسابقات مقدماتی برگزار می‌شود.
افغانستان قهرمان امسال مسابقات جنوب آسیا بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.