کمیسیون فرهنگی و امور دینی مجلس سنا: مجوز فعالیت تلویزیون ژوندون لغو شود

گزارشگر:16 قوس 1392 - ۱۵ قوس ۱۳۹۲

همزمان با واکنش تند رییس‌جمهور کرزی در مورد تفرقه‎افکنی از سوی برخی رسانه‎های خصوصی، کمیسیون فرهنگی و امور دینی مجلس سنا لغو مجوز فعالیت تلویزیون خصوصی ژوندون را مصوب کرد.
دفتر مطبوعاتی مجلس سنا با انتشار اطلاعیه‎یی اعلام کرد که کمیسیون فرهنگی، دینی و آموزش و پرورش مجلس سنا، در نشستی مصوب کرد تا مجوز تلویزیون ژوندون لغو شود.mandegar
در این نشست نماینده‌گان سنا تصمیم گرفتند تا مجوز تلویزیون ژوندون توسط وزارت اطلاعات و فرهنگ لغو شود تا دیگر رسانه‌های افغانستان برنامه‎های خود را براساس سنت‌ها و قواعد افغانستان بسازند.
براساس این اطلاعیه، در این کمیسیون پیرامون چگونگی پخش برنامه‌های تلویزیون‎های خصوصی به ویژه تلویزیون ژوندون انتقاد شده و گفته شد که تلویزیون ژوندون با پخش برنامه‎های تصویری، «خبری کوی»، «شهر ناپرسان»، میزگرد و مصاحبه به اختلافات قومی دامن زده و مضمون برنامه‌های آن جز تفرقه و از هم گسستگی چیز دیگری نیست.
این روزها برخی رسانه‎های افغانستان به اختلافات قومی و مذهبی در افغانستان دامن زده و کارشناسان متعدد را پیرامون این مسئله در بحث‎های خود فرا می‎خوانند.
اخیراً مسوولان تلویزیون ژوندون و برخی افراد دیگر، از تریبیون این رسانه اقوام غیرپشتون ساکن در کشور را «مهاجر»، «حرامی» و … خوانده است.
این اظهارات واکنش‎های تند شهروندان کشور را بر انگیخت. رییس‎جمهور کرزی نیز به گونۀ غیر مستقیم این رسانه را «به اجرای برنامه‎های کشورهای بیرونی و تعصب» متهم کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.