داکتر عبدالله: دست‎هایی در آستانۀ انتقال سیاسی نفاق‎افگنی می‎کنند

گزارشگر:24 قوس 1392 - ۲۳ قوس ۱۳۹۲

داکتر عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که دست‌هایى در آستانۀ انتقال قدرت سیاسى و انتقال مسوولیت‌هاى امنیتى، آتش نفاق و مسایل زبانی و قومى را دامن می‌زند.
این نامزد انتخابات آیندۀ ریاست‌جمهوری و رییس ائتلاف ملى، روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت که در آستانۀ انتقال قدرت سیاسى و انتقال مسوولیت‌هاى امنیتى، چیزى که مردم به آن ضرورت بیشتر دارند، تقویت روحیه و احساس وحدت ملى است.
اما داکتر عبدالله علاوه کرد که متاسفانه در این قسمت، بعضى دست‌ها مغرضانه کار می‌کنند و آتش نفاق زبانی و قومى را دامن می‌زنند.mandegar-1
او از این حلقات نام نبرد و تاکید کرد که دامن زدن همچو مسایل، سلامت افغانستان را به مخاطره مى‌اندازد.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: «دراین قسمت، نداى ما و خواست ما از مردم این است که به هوشیارى کامل عمل نمایند، طعمه و شکار اهداف شوم و دست‌هایى که می‌خواهند افغانستان وسلامت کشور را برهم بزنند، نشوند.»
همچنان، داکترعبدالله در واکنش به بریده‌شدن بینی و لب‌های یک زن توسط همسرش در ولایت هرات گفت که دراین اواخر، خشونت علیه زنان در کشور به اوج خود رسیده است.
این نامزد ریاست جمهورى افزود: «به ادامۀ این خشونت‌ها دیروزهم در هرات علیه یک زن، از سوى شوهرش با قطع لب و بینى، یک عمل غیرانسانى انجام گرفت که بسیار یک حادثۀ تکان دهنده است.»
داکترعبدالله گفت که نفس این حادثه، نشان می‌دهد که چون حوادث قبلى و عاملان جنایات گذشته، مجازات نشده اند و درموردشان اقدامى صورت نگرفته، این موضوع باعث شده که خشونت علیه زنان، امروز به یک روش معمول مبدل شود.
او تاکید کرد: «ازمردم و بخصوص علماى کرام، خواستار این هستیم که درهمچو موارد اعمال غیرانسانى و اسلامى، موقف خود را به مردم واضح سازند.»
داکتر عبدالله خاطرنشان کرد که موقف‌گیرى علما و مورد پیگرد قراردادن عاملان خشونت علیه زنان، تاثیرمثبت در رفع خشونت‌ها دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.