موسسۀ تحصیلات عالی پروان به دانشگاه ارتقا یافت

گزارشگر:26 قوس 1392 - ۲۶ قوس ۱۳۹۲

وزارت تحصیلات عالی افغانستان، انستیتوت تحصیلات عالی پروان را روز گذشته رسماً به دانشگاه ارتقا داد.
مسوولان محلی می‎گویند که ارتقای این انستیتوت به دانشگاه، در راستای گُسترش علم و دانش در این ولایت نقش بزرگی دارد.
مسوولان موسسۀ تحصلات عالی پروان گفته‌اند که در چند سال پسین آنها در خصوص بلندبردن استندردها و معیارهای این انستیتوت تلاش جدی کرده‎اند و به همین دلیل وزارت تحصیلات عالی این انستیتوت را به دانشگاه ارتقا داده است.mandegar-3
نماینده‎گان مردم پروان نیز از ارتقای این انستیوت به دانشگاه، اظهار خوشنودی کرده‎اند.
الحاج احمدذکی زاهد رییس شورای ولایتی پروان به روزنامۀ ماندگار گفت که به همکاری وزارت تحصیلات عالی، مقام‎های محلی پروان، اعضای پارلمان و اعضای شورای ولایتی این ولایت، این انستیتوت به دانشگاه ارتقا یافت.
آقای زاهد افزود که کار روی این موضوع از سه سال پیش بدین سو جریان داشت و خوشبختانه امروز(دیروز) رسماً این انستیتوت به دانشگاه ارتقا یافت.
به گفتۀ او، ارتقای انستیتوت تحصیلات عالی پروان به دانشگاه، دست‎آورد بزرگی برای مقام‌های محلی پروان و وزارت تحصیلات عالی محسوب می‎شود.
او گفت که پیش از این برخی دانشکده‎های ضروری در چوکات انستیتوت تحصلات عالی پروان قرار نداشت، اما حالا با تبدیل‌شدن این انستیتوت به دانشگاه، اکثریت دانشکده‌ها باز خواهند شد.
او تصریح کرد: با تبدیل‌شدن این انستیتوت به دانشگاه، سطح کیفیت تحصیلی بالا می‎‌رود و همچنان مدرک این دانشگاه معتبر می‎شود.
آقای زاهد همچان از وصل‌شدن بخش آی‌تی (تکنالوژی معلوماتی) این دانشگاه به دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی خبر داد.
مقام‎های محلی پروان از وزارت تحصیلات عالی به خاطر ارتقای انستیتوت تحصیلات عالی پروان به دانشگاه، سپا‎س‎گذاری و امتننان کرده‎اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.