سازمان ملل برای پنج هزار خانواده در شمال کمک می‌کند

گزارشگر:27 قوس 1392 - ۲۶ قوس ۱۳۹۲

مسوولان سازمان ملل متحد در امور پناهنده‎گان در حوزه شمال کشور، از آغاز کمک‌های زمستانی این اداره برای خانواده‌های بازگشت کننده‌گان، بیجاشده‌گان و نیازمندان خبر دادند.
فهیم همدرد سخنگوی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان در حوزه شمال افغانستان می‌گوید: در سراسر افغانستان ۲۶ هزار خانواده نیازمند کمک هستند که سازمان ملل متحد برای این خانواده‌های کمک زمستانی را در نظر گرفته است.mandegar-3
به گفته سخنگوی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‎گان، از جمله ۲۶ هزار خانواده ۵ هزار آنان در ۹ ولایت شمال افغانستان زندگی می‌کنند که برای آنها در جریان روزهای آینده کمک‌های زمستانی صورت می‌گیرد.
برنامه کمک‌های زمستانی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‎گان (UNHCR) که اکنون آغاز شده قرار است در حدود ۲ هزار ۳۰۰ بسته زمستانی در ولایت‌های فاریاب و قندوز، ۶۰۰ بسته در جوزجان، ۵۰۰ بسته در بلخ، ۴۷۰ بسته در بغلان، بیش از ۳۰۰ بسته در تخار، بیش از ۳۶۰ بسته در سرپل، ۸۰ بسته در بدخشان و ۵۰ بسته در سمنگان توزیع می شود.
اکنون در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ توزیع کمک‌های زمستانی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‎گان (UNHCR) آغاز شده و برای نخستین بار برای ۵۰۰ خانواده در بلخ بسته های کمک های زمستانی انجام یافت.
فهیم همدرد بیان داشت: این بسته‌های کمک‌های زمستانی شامل ( لباس های زمستانی، کمپل، خیمه پلاستیکی، بشکه آب و نیز مواد غذائی) می باشند.
گفته می‌شود که آسیب پذیرترین قشر در جامعه افغانستان معلولان، بزرگسالان و کودکان هستند که در خانواده های بیجاشدگان و بازگشت کنندگان زندگی می کنند.
نبود امنیت، حضور مخالفان مسلح دولت و نیز فقر و تنکدستی از اصلی ترین چالش های است که برخی از خانواده های را در سراسر افغانستان بیجا کرده اند که این خانواده ها نیز از این عوامل یاد می کنند.
آنان که برای دریافت کمک گردهم آمده اند از مساعدت سازمان ملل متحد در امور پناهنده‎گان ابراز خرسندی کرده و از دولت می خواهند که برای خانواده های نیازمند کمک انجام دهد
این در حالی که سازمان ملل متحد در امور پناهنده‎گان با همکاری و تعهد دولت افغانستان همه ساله برای خانواده های آسیب پذیر در سراسر افغانستان کمک انجام می دهد که با استقبال گرم خانواده ها نیازمند مواجه می شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.