وزیر دفاع امریکا: نقش ما در افغانستان باید سریع روشن شود

گزارشگر:30 قوس 1392 - ۲۹ قوس ۱۳۹۲

وزیر دفاع امریکا بر لزوم امضای سند توافقنامه امنیتی میان واشنگتن و کابل تأکید کرد.
چاک هیگل گفت: همانطور که می‌دانید سال ۲۰۱۳ سالی چالش‌برانگیز برای وزارت دفاع امریکا بود، اما فکر می‌کنم سال آینده پایان دوره نسبتاً طولانی تردید درباره بودجه باشد
وزیر دفاع امریکا گفت: لایحه بودجه که دیروز به تصویب کنگره رسید، مقداری بودجه وزارت دفاع در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ را کاهش داد. سنا نیز قرار است درباره قانون اجازه دفاع رای گیری کند.این قانون برخی از اقدامات برای تقویت پاسخ دفاعی را شامل می شود.mandegar-4
وی گفت: لایحه بودجه تصویب شده در کنگره گامی در مسیر درست برای ما است و من هفتۀ گذشته از آن حمایت کردم اما با وجود این توافق بر سر بودجه، وزارت دفاع امریکا همچنان با تصمیم‌های دشواری درباره بودجه روبرو است.
هیگل گفت: بودجه تصویب شده از ۵۲ میلیارد دالر که در گذشته برای حفظ آماده‌گی در نظر گرفته شده بود، می‌کاهد. ما باید بروز مشکل در تلاش‌های حساس مدرنیزه کردن (تجهیزات و تسلیحات) را به حداقل برسانیم.
وی گفت: بازبینی و مدیریت راهبردی موجب می شود اولویت هزینه را برای سال‌های پیشرو تعیین کنیم. ما به تلاش‌ها برای کاهش هزینه‌های ساخت وساز ادامه خواهیم داد و می‌دانیم دیگر نباید اصلاح در غرامت نظامی را به تعویق بیاندازیم.
وزیر دفاع امریکا گفت: ما به تمرکز بر روی افغانستان ادامه می‌دهیم و در حال تکمیل نقش رزمی در این کشور هستیم. جنرال دمپسی و من اخیراً از بازدید از نیروهای ما از افغانستان بازگشتیم. این نیروها در وضع بسیار چالش‌انگیز به صورت عالی در حال ایفای وظیفه هستند. کشته شدن شش نیروی امریکا براثر سقوط بالگرد در روز سه شنبه یادآور فداکاری این نیروها است. نقش امریکا و متحدان آن برای کمک به مردم افغانستان پس از سال دوهزار و چهارده باید به صورت مشخص و هرچه سریعتر تعیین شود. توافق دوجانبه امنیتی بین امریکا و افغانستان باید هرچه سریعتر امضاء شود تا امریکا و متحدانش طرح خود برای حضور پس از سال دو هزار و چهارده را برنامه‌ریزی کنند.
وی گفت: چالش ارتباط زمینی از پاکستان یکی از ضرورت‌ها برای اطمینان از حضور ما پس از سال دوهزار و چهارده است. ما در جهان پیچیده و ناپایداری زنده‌گی می‌کنیم. ما می‌دانیم چالش‌های دشواری پیشرو است و زنان و مردان مسلح ما باید آماده باشند. آماده باشند تا به صورت موفقیت‌آمیز با این چالش‌های جدید مواجه شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.