سرتاج عزیز: وضعیت نامشخصِ افغانستان چالشی بزرگ برای ماست

گزارشگر:7 جدی 1392 - ۰۶ جدی ۱۳۹۲

مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی گفت: این کشور روابط دوجانبه‌اش با امریکا را پس از خروج نظامیان خارجی از جمله نیروهای امریکایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، از افغانستان مجدداً بررسی خواهد کرد.
سرتاج عزیز روز جمعه در اسلام آباد تاکید کرد: وضعیت نامشخص در افغانستان یک چالش بزرگ برای پاکستان محسوب شده با این حال پاکستان متعهد به همکاری صادقانه به منظور ارتقای صلح در افغانستان بوده که این تحول برای پیشرفت کلی منطقه نیز حیاتی است.mandegar-1
وی افزود: اسلام آباد هیچ منافعی برای خود در ارتباط با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان که قرار است حمل ۱۳۹۳ (اپریل ۲۰۱۴) در این کشور برگزار شود، تعیین نکرده است.
سرتاج عزیز خاطرنشان کرد: دولت پاکستان در حال تدوین سیاست جامع امنیتی به منظور اطمینان از روابط دوستانه با کشورهای همسایه است و در این مسیر اولویت اسلام آباد بهبود روابط با هند بوده که تحولات مثبتی در طول چند ماه گذشته برای رسیدن به این هدف انجام داده است.
وی ادامه داد: سیاست‌های خارجی کنونی پاکستان بر توسعه روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی با سایر کشورها از جمله اتحادیه اروپا، کشورهای خاورمیانه و روسیه متمرکز شده است.
مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان با اشاره به برنامه‌های هسته‌یی این کشور گفت: سیستم کنترل و فرماندهی برنامه هسته‌یی پاکستان به منظور ایمنی و حراست از تاسیسات‌ هسته‌یی بسیار قدرتمند و عملکرد اطمینان بخشی دارد.
وی تاکید کرد: پاکستان در خصوص ایمنی از دارایی‌های هسته‌‌یی این کشور، گام‌های اطمینان بخشی برداشته و اعتماد جامعه جهانی را کسب کرده است.
سرتاج عزیز افزود: پاکستان و افغانستان برای بررسی تحرکات کنترل نشده در مناطق مشترک مرزی توافق کرده و هیچ فردی اجازه ندارد بدون داشتن مدارک معتبر سفر، در پایانه‌های مرزی دو کشور تردد کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.