سناتوران به مداخله‎گران در امتحان کانکور: با سرنوشت جوانان کشور بازی نکنید

گزارشگر:9 جدی 1392 - ۰۸ جدی ۱۳۹۲

mandegar-2برخی از سناتوران، خواستار بررسی و پی‌گیری قانونی مداخله کنندگان در روند امتحان کانکور ولایت لوگر شدند.
این سناتوران هشدار می‌دهند در صورتی که مداخله کننده‌گان تحت پیگرد قرار نگیرند، این روند در تمامی ولایت‌های کشور با چالش روبرو خواهد شد.
لیلما احمدی عضو مجلس سنا در جلسه روز گذشتۀ این مجلس گفت: ‌« مداخلۀ زورمندان در امتحان کانکور ولایت لوگر شفافیت این روند ملی را برهم زد».
به گفته خانم احمدی، روند امتحان کانکور تحت نظارت کمیسیون‌های فرهنگی شورای ملی به خوبی پیش می‌رفت؛ اما مداخلات در لوگر تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
پنج شنبه هفته گذشته، امتحان کانکور در ولایت لوگر برگزار شد؛ اما کمیتۀ کانکور به دلیل آنچه فراهم آوری زمینه تقلب توسط زورمندان خواند، این امتحان را ملغا اعلام کرد.
به گفته مسولان کمیته کانکور، امتحان کانکور ولایت لوگر در وقت مناسب دوباره برگزار خواهد شد.
بر اساس گفته‌های مسولان کانکو،‌ زورمندان، نماینده‌های شورای ولایتی و شورای ملی امتحان کانکور لوگر را مختل کردند.
با این حال،‌ لیلما احمدی با انتقاد شدید از مداخله نماینده‌گان تأکید ورزید که این گونه مداخلات، بازی با سرنوشت جوانان کشور و اخلال یک روند ملی است.
از سویی دیگر، انارکلی هنریار عضو دیگر مجلس سنا گفت: « اخلال امتحان کانکور در ولایت لوگر، توسط هرکسی که صورت گرفته باشد، باید به صورت درست تحت بررسی و تحقیق گرفته شود تا عدالت برقرار گردد».
خانم هنریار هشدار داد: در صورتی که اخلال کانکور در ولایت لوگر بررسی نشود؛ این گونه مداخلات در سایر ولایت‌های کشور نیز تکرار خواهد شد.
او به مجلس پیشنهاد داد، یک هیات کمیسیون فرهنگی مجلس سنا به ولایت لوگر رفته و روند مداخلات در کانکور این ولایت را از نزدیک بررسی کند.
در همین حال، محمدعلم ایزدیار معاون دوم مجلس سنا به کمیسیون فرهنگی هدایت داد که مداخله در روند کانکور ولایت لوگر را به صورت درست بررسی کند تا این چالش تکرار نشود.
روند برگزاری امتحان کانکور از یک ماه گذشته شروع و تاهنوز در برخی از ولایت کشور برگزار شده است.
پیشتر، وزارت تحصیلات عالی و کمیته برگزاری امتحان کانکور اعلام کرده بود که تدابیر ویژه ای را به منظور شفافیت در کانکور امسال در نظر گرفته اند.
دخالت زورمندان در کانکور ولایت لوگر، برای اولین بار این روند را در سال جاری به چالش کشیده است.
در سال های گذشته نیز، ادعاهایی مبنی بر تقلب و عدم شفافیت در برگزاری امتحان کانکور مطرح شده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.