ریاست‎‌جمهوری: برگشت مهندسی‌شده طالبان را اجازه نمی‌دهیم

گزارشگر:10 جدی 1392 - ۰۹ جدی ۱۳۹۲

ریاست‌جمهوری افغانستان می‎گوید که اجازه نخواهند داد طالبان به شکل مهندسی‎شده دوباره بخش‎هایی از خاک افغانستان را بگیرند.
ریاست جمهوری افغانستان یک گزارش تازۀ سازمان استخباراتی ملی امریکا را که در آن گفته شده، دست‌‎آوردهای افغانستان تا سال ۲۰۱۷ میلادی از بین خواهد رفت، به شدت رد می‎کند.
ایمل فیضی سخنگوی رییس‌جمهور کرزی می‌گوید که در گذشته‌ها این‌گونه گزارش‌ها نادرست ثابت شده اند.mandegar-2
ریاست جمهوری افغانستان تأکید دارد که نشر این تحلیل در مورد وضعیت  کشور از سوی ادارۀ استخبارات ملی امریکا و یا سایر ادارات استخباراتی آن کشور، بی‌اساس است.
ایمل فیضی سخنگوی رییس‌جمهور کرزی روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت که اگر نشر چنین بررسی‌ها توطیه‌یی به منظور سپردن بخشی از خاک افغانستان برای طالبان باشد، هرگز به چنین کاری موفق نخواهد شد.
به گفتۀ آقای فیضی در صورتی که چنین تحلیل‌ها درست هم پنداشته شوند، نتیجه این خواهد بود که وجود پایگاه‌های امریکا در افغانستان باعث جلوگیری از هرج و مرج در این کشور نخواهد شد.
در عین حال وی تاکید دارد که برگشت دوبارۀ طالبان به افغانستان تنها از طریق پروسۀ سیاسی و مصالحه امکان پذیر است.
سخنگوی رییس جمهور کرزی همچنان می‌گوید که به بازگشت مهندسی شدۀ طالبان از بیرون و سقوط بخشی از خاک افغانستان به آنان را هر گز اجازه نخواهند داد.
اخیراً واشنگتن پست به نقل از منابع استخباراتی امریکا گزارش داد که دست‎آوردهای چند سال اخیر افغانستان تا سال ۲۰۱۷ میلادی از بین خواهد رفت.
وزارت خارجۀ افغانستان این گزارش را رد کرد و گفت که چنین گزارش‎هایی از بی‌خبری این کشورها و یا نیت بدشان در بارۀ افغانستان سرچشمه می‌گیرد.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.