هدیه‌یی به قربانیان حزب‌ تحریر!

گزارشگر:توحیــد ابرار ـ عضو بنیاد اسلامی المدثر/ 2 دلو 1392 - ۰۱ دلو ۱۳۹۲

خدا گر پرده بردارد ز روی کار آدم‌ها
چه شادی‌ها خورد برهم چه بازی‌ها شود رسوا
چه کاذب‌ها شود صادق، چه صادق‌ها شود کاذب
چه عابدها شود فاسق، چه فاسق‌ها شود ملا!
با فروریزی ادارۀ طالبان و سرازیر شدنِ ده‌ها هزار نفر از نیروهای نظامی کشورهای غربی، افکار و اندیشه‌های تازه‌یی نیز وارد افغانستان گردید که برخی از آن‌ها مفید ولی شمارِ دیگرش هم حیثیتِ زهرکشنده را برای مردمِ ما داشته و دارد؛mandegar-3 در چنین وضعیتی ما شاهد ترویج و تبلیغِ حزبی به‌نام «حزب‌التحریر» بوده‌ایم. هدف از این مقاله پرداختن به معرفیِ این حزب نیست‌، هرچند در صورتِ نیاز این کار را خواهیم کردـ بلکه هدف این مقاله، معرفی فردی‌ست که گفته می‌شود حزب‌التحریر را وارد کشور ما کرده است.
-این فرد امین‌الله لشکری نام دارد که اسم پدرش عبدالله و اسم جدش عبدالرحمن می‌باشد. خودش می‌گوید که در سال ۱۹۷۸ میلادی در بدخشان به دنیا آمده است. او درس‌هایش را تا سطح کالج (دبیرستان) در پاکستان به پیش برده است.
-این فرد روابط نزدیکی با برخی حلقات پاکستانی و انگلیسی دارد؛ چنان‌که وی مدتی در دفتر رادیوی بی بی سی در کابل کار ‌کرده است.
اما مهم‌ترین بخش زنده‌گی آقای امین‌الله لشکری مربوط می‌شود به فعالیت‌های ایشان در شورای امنیت ملی حکومت آقای کرزی. این‌که تحریری‌ها چه‌گونه می‌توانند هم ادعای حکومت‌ستیزی و استعمارستیزی کنند و هم در حساس‌ترین نهاد امنیتی وظیفه اجرا کنند، پرسشی‌ست که باید به دنبال پاسخش گشت. پاسخِ این پرسش را در این سخن امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی می‌توان یافت:
«در ساختن دفتر مشاوریت امنیت ملی افغانستان، دولت انگلستان نقش مستقیم داشت. مشاوران انگلیسی از سازمان «ام ‌آی شش» برای نزدیک به شش یا هفت سال در این نهاد کار می‌کردند.» نگاه: روزنامۀ ۸ صبح، شمارۀ چهارشنبه ۲ اسد ۱۳۹۲، مقاله‌یی از امرالله صالح(لینک مقالۀ آقای صالح در روزنامۀ هشت صبح: http://8am.af/1392/05/02/after-masoud-money-karzai)
آقای لشکری یکی از عناصر فعال امنیتی ادارۀ
آقای کرزی به‌حساب می‌آید که در پهلوی سایر فعالیت‌هایش، در کنفرانس‌های امنیتی غربی‌ها اشتراک کرده و دست به نگارش مقالات امنیتی در نشرات دفاعی و امنیتی اروپا یازیده‌است.
آقای امین‌الله لشکری در پهلوی ادعای تأسیس خلافت اسلامی و حتا هجوم بر رهبران جریان‌های اصیل اسلامی و متفکران مسلمان، با مجلۀ وزارت دفاع جمهوری سلوواکیا هم همکاری داشته است. قابل یادآوری است که سلواکیا یکی از آن جمهوریت‌های عضو ناتو می‌باشد که در افغانستان نیز نیرو داشته که نیروهایش در چهارچوب آیساف فعالیت دارند. امین‌الله لشکری در شمارۀ سپتمبر ۲۰۰۸ میلادی آن مجله، مقاله‌یی را نگاشته‌اند که در صفحۀ ۲۱۷ این مجله زیر عنوان «نقش مدارس در تقویت تروریسم و افراطی‌گری» در ۱۴ صفحه به نشر رسیده است. مجلۀ مذکور در ذیل عنوانِ مذکور نوشته است:
بله، نویسندۀ مقالۀ مذکور، امین‌الله لشکری عضو «شورای امنیت ملی افغانستان» می‌باشد. البته این مقاله دارای اشتباهات فراوانی‌ست که نمی‌شود در این‌جا به آن پرداخت؛ ولی همین‌قدر می‌توان گفت که با ذهنیت و سایکالوجی یک عنصر استخباراتی نگاشته شده‌است.
حزب‌التحریر خیلی از دموکراسی می‌نالد و آن را به صورت مطلق و بدون هیچ ملاحظه و قیدی تکفیر می‌کند و در این راه تا هجوم بر علامه قرضاوی پیش رفته‌اند؛ ولی حالا ببینید که آقای لشکری که گفته می‌شود بانی حزب التحریر ولایت افغانستان است، در پایان مقالۀ خویش چه می‌نویسد؟! او می‌نویسد:
ترجمه: «دولت افغانستان از مزایای دموکراسی که توسط دولت‌های غربی ترویج و اشاعه می‌گردد، آگاهی خوب دارد. به همین دلیل دولت افغانستان در مقابله با نیروهای تاریک‌اندیش ثابت بوده؛ تا آن‌که پیروزی روشن‌گری و رفاه را تضمین کرده باشد.»

خواننده‌گان محترم می‌توانند متن انگلیسی مقالۀ عضو ارشد حزب‌التحریر ولایت افغانستان! را در صفحۀ ۲۱۷ این مجله در لینک ذیل مطالعه کنند:
http://www.slovenskavojska.si/fileadmin/slovenska_vojska/pdf/bilten_sv/bilten_sv08_10_3.pdf
آقای لشکری عضو فعال حلقات امنیتی غربی بوده‌است که اشتراک‌شان در کنفرانس‌ها و مناسبت‌های امنیتی، دلیلِ این مدعاست؛ یکی از این مناسبت‌ها اشتراک این فرد در کورس امنیتیGeneva Center for Security Policy و یا GCSP (مرکز سیاست‌های امنیتی جنیوا) می‌باشد.

تفاصیل این خبر را در لینک ذیل می‌توان مشاهده نمود:
http://www.gcsp.ch/Leadership-in-Conflict-Management/Training-Courses/24th-International-Training-Course-in-Security-Policy-ITC/9-June-2010-ITC-Graduation-Ceremony
آقای امین‌الله لشکری که در افغانستان جوانان را تخدیر کرده و شعارهای آتشین ضد دموکراسی می‌دهد، در کنفرانس امنیتی جنیوا سخنرانی‌یی داشته است که به تاریخ دهم مارچ ۲۰۱۰ ایراد گردیده و عنوان آن: «نقش امریکا در اشاعۀ دموکراسی» بوده که محتوای آن مقاله روحیۀ کاملاً دمکراسی‌پسندانه داشته است.
می‌گویند که مسوول حزب‌التحریر ولایت لبنان از سفارت انگلستان بیرون می‌شد و در دستش بکسی از پول بود. پرسیدند این چیست؟ پاسخ داد: این «فئ» می باشد و فئ به مال غنیمتی که بدون جنگ از کفار به‌دست آید گفته می‌شود.
در پایان این مطلب باید گفت که آقای امین‌الله لشکری و یا هر فرد دیگری می‌تواند باور و عقیده و راه و روشِ دل‌خواه خود را داشته باشد و هر کس می‌تواند هر ایدیولوژی و حزبی را که به آن علاقه دارد، به آن بپیوندد و آن راه و روش را تبلیغ کند؛ ولی چیزی را که آقای امین‌الله حق ندارد انجام دهد این است که جوانان مظلوم و معصومِ ما را فریب داده و در شبکه‌های استخباراتی زیر نام اسلام بسیج کند.
سازمان‌های امنیتی سوغاتی را وارد کشور ما کردند که آتشین‌ترین شعار را بر لب دارد و از خلافت و دولت جهانی اسلام و برداشتنِ مرزها حرف می‌زند و می‌تواند با این شعارهای خیلی بلندبالا و پرطمطراق، هر ادعای اسلام‌گرایی دیگر را تحت‌الشعاع قرار دهد و هر شخصیت اسلامی دیگر را با چوب نقد و نکوهش بکوبد. اما جالب این است که مهره‌های فعال این گروه، نقاب بر رخ دارند و نمی‌خواهند این نقاب را از چهره براندازند؛ امری که ما را مجبور کرد نقاب از چهرۀ فری که گفته می‌شود بنیان‌گذار آن در افغانستان است برداریم و در صورت ضرورت، می‌توان تفاصیل بیشتری را به نشر سپرد تا جوانان خوش‌قلب و پاک‌‌طینتی که در دام این جریان افتاده‌اند، از حقیقتِ آن آگاه شوند.
به هر صورت؛
حافظ وظیفۀ تو دعا گفتن است و بس
در بند آن مباش که کس شنید یا نشنید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.