سرتاج عزیز: با امریکا دربارۀ افغانستان به توافق رســیدیم

گزارشگر:7 جدی 1392 - ۰۶ دلو ۱۳۹۲

مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد، امریکا به اهمیت پاکستان بعد از خروج نیروهای نظامی از افغانستان پی برده است؛ بنابراین هر دو کشور به دنبال اعتمادسازی بیشتر در این زمینه هستند.
سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان روز گذشته در مصاحبه با رادیو پاکستان ابراز داشت: امریکا به اهمیت پاکستان بعد از خروج نیروهایش از افغانستان پی برده است.
وی در ادامه مصاحبه خود با رادیو پاکستان عنوان کرد: واشنگتن و اسلام‌‌آباد به دنبال اعتمادسازی درباره آینده افغانستان هستند و در زمینه‌های زیادی نیز با هم به توافق رسیده‌اند.mandegar-3
در همین حال، شاهد امین سفیر سابق پاکستان در امریکا به رسانه‌ها گفته است، مقامات امریکایی به خوبی می‌دانند که ارتباط با پاکستان از اهمیت زیادی برخودار است و نباید کاری کنند که موقعیت استراتژیک اسلام‌آباد را از دست بدهند.
اکمل علیمی کارشناس پاکستانی مقیم امریکا نیز در مصاحبه با رادیو پاکستان گفت، تنها بخشی از نیروهای امریکایی افغانستان را ترک می‌کنند اما بخشی از این نیروها که قرار است همچنان در افغانستان استقرار داشته باشند به هیچ وجه به دنبال سرکوب طالبان نخواهند بود.
علیمی افزود: طالبان هنوز تضعیف نشده‌ است و پاکستان ترجیح می‌دهد مانند گذشته ارتباط خود را با آنان حفظ کند از طرفی امریکا هنوز در افغانستان پذیرفته نشده و برای تثبیت خود نیاز به کمک طالبان و پاکستان دارد.
به گفته اکمل علیمی، توافق پشت پرده بین امریکا و پاکستان وجود دارد، بسته شدن مسیر ناتو توسط پاکستان یک حرکت سیاسی برای امتیاز گیری بیشتر از امریکا بود و عملیات ارتش در وزیرستان شمالی در واقع جایگزینی برای حمله پهپادهای امریکایی به این منطقه از پاکستان می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.