قــدم‌های‌تان را محکم بردارید!

گزارشگر:8 دلو 1392 - ۰۷ دلو ۱۳۹۲

mandegar-3سلامت قلب به اندازۀ برداشتن یک قدم، ساده و آسان است. در حقیقت، پیاده‌روی یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن، گردش خون، و سوزاندن کالری است.
پیاده‌روی متعادل، بشاش‌کننده است و فشار خون را پایین می‌آورد، احتمال ابتلا به بیماری شکر را کاهش داده، و سطح کلسترول را نیز پایین می‌آورد. البته، فقط این‌ها نیست. هرچه بیشتر پیاده‌روی کنید و به خودتان بیشتر فشار بیاورید، سودهای بیشتری نصیب‌تان می‌شود.
متخصصان پیاده‌روی ۷ روش برای قدرت بخشیدن به قدم‌های‌تان را به شما معرفی می‌کند، پس به بدن‌تان انرژی دهید و سلامتی‌تان را تضمین کنید.

سریع راه بروید!
در ابتدا تُند راه بروید. طبق گفتۀ متخصصین، یک مایل در ۱۵ دقیقه یا حدود ۳٫۵ مایل(حدود یک و سه‌پنجم کیلومتر) در ساعت راه بروید. میانگین پیاده‌روی افراد سالم یک مایل در ۲۰ دقیقه است. اما برای این‌که تناسب اندام داشته باشید، می‌توانید با سرعت راه بروید.
هر دو هفته یک‌بار یک دقیقه به پیاده‌روی‌تان اضافه کنید و از این‌که خودتان را تحت فشار قرار می‌دهید نترسید. متخصصین معتقد است که بدن ما برای کسب قدرت و توان ساخته شده است. ما بیش از اندازه بدن‌مان را استراحت داده‌ایم. اکنون وقت آن است که ترس را کنار بگذاریم و قدرت و توانِ خود را بسنجیم.
زمانی که پیاده‌روی‌تان تندتر می‌شود، کالری بیشتری می‌سوزانید. این یکی از سالم‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید، خواه اضافه وزن داشته باشید خواه نداشته باشید.

سرتان را بالا بگیرید!
ماهیچه‌های سرینی، ران، و پشت‌تان را به سمت بالا بکشید. پیاده‌روی در محیط اطراف منزل‌تان بهتر از یک مسیر ساده است، زیرا بدن شما با آن محیط سازگارتر است. متخصصین پیشنهاد می‌کند که حتماً با خودتان ساعت داشته باشید و زمان را بگیرید. اگر برای ۱۵ دقیقه رفتید و ۱۵ دقیقه هم برگشتید، به احتمال زیاد دو مایل پیاده‌روی کرده‌اید.

کفش مناسب بپوشید!
بیشتر افراد کفش‌های راحت برای پیاده‌روی می‌پوشند، اما باید کفش مخصوص پیاده‌روی بپوشید تا به‌راحتی قدم بردارید. متخصصین می‌گوید، کفش مناسب و خوب به برداشتن قدم‌های محکم کمک می‌کند. اگر کفش‌تان به پای‌تان گُشاد باشد، کفش در پای‌تان حرکت می‌کند و باعث می‌شود که زود خسته شوید.

با خودتان وزنه حمل کنید!
اما وزنه‌یی سبک که بیشتر از سه پوند در هر دست‌تان نباشد. اگر وزنۀ سبک با خودتان حمل کنید، ماهیچه‌های قسمت بالای بدن‌تان را بهتر تنظیم می‌کنید. کنترل کردنِ وزنه‌ها در حین پیاده‌روی باعث می‌شود که ماهیچه‌های‌تان سفت شود زیرا که وزنه‌ها بدن‌تان را موزون می‌کند.
اگر به صورت مداوم ورزش می‌کنید، متخصصین پیشنهاد می‌کنند که با وزنه‌های دو پوندی شروع کنید. وزنه‌ها نباید خیلی سنگین باشند که شما را از داشتن ظاهری ایده‌آل محروم کند.

قدم‌های‌تان را بلند بردارید!
لازم نیست که حتماً تند راه بروید، بلکه می‌توانید قدم‌های‌تان را بلند بردارید و بیشتر روی ماهیچه‌های سرینی و عضلات پشتِ ران‌تان تمرکز کنید تا قدم‌های‌تان را محکم‌تر کند. این‌گونه، قدم‌های‌تان تند و شبیه دویدن می‌شود و کالری بیشتری را هم می‌سوزانید. در مورد زیاده‌روی در این کار نگران نباشید. پیاده‌روی به این شکل عضلات ران‌ها را نیز تندتر حرکت می‌دهد.

پیاده‌روی‌تان را متنوع کنید!
به این معنی که دویدن را هم به برنامۀ پیاده‌روی‌تان اضافه کنید. وقتی بدن‌تان سریع حرکت می‌کند، بیشتر قسمت‌های بدن‌تان حرکت می‌کند، و قلب‌ها و ریه‌های‌تان مقدار زیادی کالری مصرف می‌کند.
متخصصین می‌گوید: زمانی که تندتر راه می‌روید، کالری بیشتری می‌سوزانید. و اما فایدۀ دیگر پیاده‌روی این است که به‌واسطۀ آن بر خسته‌گی غلبه می‌کنید.

در خانه پیاده‌روی کنید!
بله! در خانه. یک گام‌شمار استفاده کنید و قدم بزنید. متخصصین حرکات ورزشی را هم با پیاده‌روی توصیه می‌کنند. دور تا دور خانه را دور بزنید و همۀ ماهیچه‌های بدن‌تان را تکان دهید.

منبع: برترین‌ها

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.