سروردانش و گل‌آقا شیرزی: ازآجندای ملی و تشکیل دولت وحدت ملی حمایت می‌کنیم

- ۱۲ دلو ۱۳۹۲

گل آغا شیرزی یکتن از نامزدان ریاست جمهوری با حمایت از طرح آجندای ملی گفته است که باید همه نامزدان ریاست جمهوری پیش رو، روی یک برنامۀ ملی به توافق رسیده و مطابق به آن کارزارهای خود را تنظیم کنند.
آقای شیرزی که در کنفرانس آجندای ملی در هوتل انترکانتیننتال صحبت میکرد، ضمن حمایت از ایجاد دولت وحدت ملی، از تلاش‌های احمدولی مسعود و تیم همکارِ شان در طرح آجندای ملی، قدردانی کرد. mandegar-3
آقای شیرزی هم‌چنان افزود: «ادارۀ مصلحتی و ایتلافی در افغانستان ناکام است و من خودم این گونه حکومت را نمی‌خواهم.»
این نامزد ریاست جمهوری با تأکید بر وحدت ملی گفت که در دولت باید به جای روابط، ضوابط حاکم شود و کسی که وارده و صادره را بلد نیست، نباید به وزارت خانه‌ها راه یابد.
آقای شیرزی گفته بود که مردم افغانستان انتظار دارند که به یک دولت وحدت ملی دست یابند نه اداره ایتلافی و مصلحتی.
هم چنان استاد سرور دانش، معاون دوم اشرف غنی احمدزی در انتخابات ریاست‎جمهوری سال آینده، به نماینده‎گی از تیم انتخاباتی‌ خویش، تلاش در راستای تشکیل دولت وحدت ملی در فرایند انتخابات را قابل ستایش خواند و گفت که به آقای احمد ولی مسعود به خاطر طرح چنین برنامۀ مهم تبریک می‌گویم.
او گفت که اهداف برنامۀ آجندای ملی، اهداف مردم افغانستان است.
به گفتۀ آقای دانش، برجسته‌ساختن عنصر وحدت ملی در طرح اجندای ملی، قابل تمجید می‏‎باشد.
سرور دانش همچنان افزود، راه‌اندازی چنین برنامه‌یی در شرایطِ کنونی افغانستان، از موضوعات مهم بود.
آقای دانش از تیم آجندای ملی تقاضا کرد تا برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌های آجندای ملی را ادامه دهند.
او افزود: «اهداف چنین برنامه‌هایی اهداف ملت و مردم افغانستان است؛ آرزوی ما این ا‌ست تا در مرحلۀ انتخابات و هم‌چنان بعد از آن، روی بنیادهای وحدت ملی در کشور نیز توجه جریان داشته باشد.»
استاد سرور دانش ضمن توضیح شرایط امروزی می‌گوید، تأمین صلح و ثبات مهمترین مسأله در سال‎های پسین بوده است.
آقای دانش معتقد است، قانون اساسی افغانستان در جریان سال‌های گذشته افق‌های جدیدی را برای مردم افغانستان گشوده است.
او افزود: «ما زمانی می‌توانیم به اهداف بزرگ ملی خود برسیم که مطابق به قانون اساسی موجودۀ خود، حرکت کنیم.»
او ضمن یادآوری ماده‌های ششم و هفتم قانون اساسی افزود، حفظ حاکمیت ملی، منافع ملی و وحدت ملی، از عناصر برجسته‌یی است که در باید به آن توجه داشته باشیم.
آقای دانش روی حفظ دست‌آوردهای سال‌های گذشته تأکید کرد و گفت: «ما باید وحدت ملی و منافع ملی را در عمل‌کردهای خود همیشه در نظر داشته باشیم در غیر آن این موارد تنها شعار خواهند بود.»
آقای دانش به نماینده‌گی از تیم انتخاباتی داکتر اشرف غنی احمدزی، حمایت خود را از طرح آجندای ملی و دولت وحدت ملی اعلام کرد و گفت: تیم ما در مراحل انتخابات و بعد از انتخابات، از برنامۀ آجندای ملی حمایت کرده و برنامه‌های خود را مطابق به آن آماده خواهد ساخت.
کنفرانس اجندای ملی روز چهار شنبه هفتۀ گذشته در کابل با حضور صدها تن از نخبه‌گان سراسر کشور و نامزدان ریاست جمهوری برگزار شده بود.
در این کنفرانس نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان با حمایت از طرح اجندای ملی، بر تشکیل دولت وحدت ملی در فرایند انتخابات تأکید کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.