چــــرا شما ثروتمـند نمی‌شوید؟

گزارشگر:13 دلو 1392 - ۱۲ دلو ۱۳۹۲

بخش نخست

mandegar-3ـ پول‌های خود را همانند یک انسانِ ثروتمند هزینه می‌کنید
خرید لوازم و چیزهای گران‌قیمت، حس خوبی به انسـان می‌دهد؛ چیزهایی مانند یک موتر لوکس، لباس‌های طراحی شده، یک خانۀ بزرگ و یا رفتن به تعطیلات. اگر هیـچ ضرورتی برای خرید اجناس گران‌قیمت نداشته باشید و اگر مرتب اقدام به خرید آن‌ها کنیـد، این موضوع برای شما روتین می‌شود. بسیاری از ما فراتر از توانایی‌های مالی‌مان و با استفادۀ بیش از حد از معاش ماهیانۀمان در زنده‌گی هزینه می‌کنیم. مشکل این‌جاست: تا وقتی که ما در حال هزینه کردن بیش از پولی که داریم هسـتیم، نمی‌توانیم ثروتی را جمع کنیم.

۲ـ هیچ برنامه‌یی ندارید
بدون داشتن یک برنامۀ روشن با اهدافِ کوتاه و یا بلندمدت، ثروت‌مند شدن شـبیه به یک فانتزی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد و به عبارتی دیگر کسی که نتواند برنامه‌ریزی کند، برای نتوانستن برنامه‌ریزی کرده است. روند برنامه‌ریزی کردن اقدامی است که می‌تواند به آسانی با نوشتن اولویت‌بندی‌های شما بر روی کاغذ تحقق یابد.

۳ـ صندوق اضطراری ندارید
شما صدها بار این حرف را شنیده‌اید که شما نیاز دارید که درآمد حداقل ۶ماه‌تان را در یک صندوق ویژه و اضطراری پس‌انداز کنید. بسیاری از مردم دیده شده‌اند که با یک هزینۀ غیرمترقبه و غیربرنامه‌ریزی شده مانند تعمیرات خانه و یا از دست دادن شغل و یا هزینۀ پزشکی مواجه شده‌اند که به کاهشِ یک‌بارۀ پولی که پس‌انداز کرده‌اند انجامیـده است. زمانی که این موضوع رخ می‌دهد، نداشتن یک پس‌انداز قابل توجه، می‌تواند شرایط را بسیار بیشتر بد کند. تکیه کردن به کارت‌های اعتباری، منجر به آن می‌شود که شما به جای این‌که پس‌انداز کنید، بیشتر بدهکار شوید.

۴ـ دیر آغاز کردید
هر ماه و یا سالی که بدون پس‌انداز کردن بگذرد، شانس شما برای ثروت‌مند شدن نیز کاهش می‌باید. «زمان و مقایسۀ علایق» زمانی که مقدار پول پس‌انداز شدۀ شما افزایش پیدا می‌کند، دو دوست خوب شما هستند. بنابراین از دست دادن آن‌ها واقعاً به شما ضربه می‌زند. سخت‌ترین بخش پس‌انداز، آغاز آن است. پس از آغاز آن شما به‌زودی عادت پس‌انداز کردن را درمی‌یابید و بدون توحه به مقدار آن، شما به آسانی به افزایش پولی که پس‌انداز کرده‌اید، ادامه می‌دهید.

۵ـ به جای متعهد بودن شکایت کردن
«زنده‌گی بسیار مشکل است»، «هیچ وقت از زیر بار قرض بیرون نمی‌آیم»، «من به اندازۀ کافی پولی درنمی‌آورم»، «سرمایه‌گذاری بسیار خطرناک است». دلایل بسیاری را از سوی افراد برای پس‌انداز نکردن پول‌های‌شان می‌توان شنید. اجازه دهید عادات بدی که قصد دارند جای متعهد بودن شما را بگیرند، از شما دور شوند. بدهی و هزینه‌های دشوار زنده‌گی برای همه وجود دارد و به میلیون‌ها نفر فشار می‌آورد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.