استاد سیاف خطاب به مخالفان مسلح: به‌خاطر خدا به مردم‎تان دل بسوزانید

گزارشگر:19 دلو 1392 - ۱۸ دلو ۱۳۹۲

استاد عبدرب الرسول سیاف یکی از نامزدان ریاست‌جمهوری روز پنجشنبه مخالفان مسلح را به صلح و آشتی دعوت کرد.
استاد سیاف که در میان صدهاتن از هوادارانش در تالار خیمۀ لویه جرگه سخن می‌گفت، بر تأمین صلح و ثبات، تأمین حقوق زنان، جوانان و… تأکید کرد.
او گفت: «از عقب همین مایک بالای مخالفین مسلح دولت که هموطنان ماست، آنهایی که هموطنان ما نیست، این صدای خود را بالای آنها نمی‌کنم، بیایید در بین هموطنان‌تان زنده‌گی کنید، به‌‎خاطر خدا بالای خود و مردم و کشورتان دل بسوزانید.»mandegar-3
اما او گفت در برابر مخالفان خارجی بالای موقف قبلی‌اش به گونۀ جدی ایستاده است.
آقای سیاف در مورد پاکستان گفت که ملت ما خواهان پیشرفت آن کشور است، اما به گفته او حاکمان پاکستان برای نابودی افغانستان تلاش می‌کنند.
این نامزد ریاست‌جمهوری گفت در صورت برنده‌شدن روابط‌اش را با کشورهای همسایه به‌خصوص کشورهای اسلامی به گونه بهتر گسترش خواهد داد، زیرا به گفته این نامزد ریاست‌جمهوری، افغانستان نسبت به هر کشور دیگری به روابط خوب با جهان نیاز دارد.
ریشه‎کن‎ کردن فساد اداری در افغانستان، واجب اسلامی است
او در تشریح برنامه‎های کاری خود، اظهار داشت که فساد اداری در افغانستان روز افزون است و باید این فساد از بین برده شود.
به باور وی، مردم افغانستان باید از سنت‎های بزرگان دین پیروی کنند و فساد اداری را از میان بردارند زیرا ریشه‎کن کردن فساد اداری واجب اسلامی به شمار می‎رود.
این نامزد ریاست‌جمهوری افغانستان در ادامه گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده برای ریشه‎کن سازی فساد اداری کار را به اهلش خواهد سپرد، مجازات و مکافات را اجرایی خواهد کرد و کشت و قاچاق مواد مخدر را بین خواهد برد.
استاد سیاف با توجه به ساخت زیربناهای اقتصادی افغانستان گفت که بر خلاف گفته‎های برخی افراد و کشورهای خارجی، افغانستان کشوری غنی است و در صورت برنامه ریزی درست همگان معترف خواهند شد.
وی افزود: افغانستان دارای زمین‎های کشاورزی بسیاری است که در صورت استفاده درست در معیشت مردم بسیار تاثیرگذار است.
این در حالی است که اکنون حدود ۷٫۸ میلیون هکتار زمین کشاورزی استفاده می‌شود و نزدیک به ۸ میلیون هکتار دیگر بلااستفاده مانده است.
او ادامه داد که در بخش معادن، افغانستان یکی از کشورهای غنی در منطقه به شمار می رود و در صورت استخراج درست، درآمد خوبی را نصیب این کشور خواهد کرد.
وی به مردم افغانستان قول داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور زیربناهای اقتصادی را خواهد ساخت.
استاد سیاف در ادامه تشریح برنامه‌های انتخاباتی‌اش با اشاره به حقوق بشر گفت که حقوق بشر در افغانستان بایستی مطابق با قوانین اسلامی باشد زیرا این قوانین می‎تواند بهترین حقوق را برای مردم افغانستان تعریف کند.
به گفته او، مردم افغانستان بهتر از دیگر مردم جهان حقوق بشر را می‎شناسند و به آن عمل می‎کنند زیرا در چند دهه اخیر، ضربات سنگینی را از این ناحیه متحمل شده‌اند.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به حقوق زن نیز اشاره کرد و اظهار داشت که دین اسلام بهترین حق را برای زن تعریف کرده و جایگاهی مناسبی برای این قشر داده است و در صورت پیروزی از حقوق زن مطابق قوانین اسلامی حمایت و حراست خواهم کرد.
استاد سیاف همچنین حمایت خود را از آموزش و پرورش و معلولان در افغانستان نیز اعلام کرد.
انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در ۱۶ حمل سال ۹۳ برگزار می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.