کرزی در مراسم افتتاح مسابقات المپیکِ روسیه اشتراک کرد

گزارشگر:19 دلو 1392 - ۱۸ دلو ۱۳۹۲

رییس‌جمهور کرزی به منظور اشتراک در مراسم افتتاح بازی‌های المپیک سوچی و دیدار با همتای روسی‌‍اش، به روسیه سفر کرده است. شماری از رهبران جهان در اعتراض به آنچه نقض حقوق بشر در روسیه می‌خوانند، در این مسابقات شرکت نمی‌کنند.دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان خبر داده است که حامد کرزی همراه با وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی دولت افغانستان به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین روز جمعه (۱۸ دلو/ ۷ فبروری) عازم روسیه گردیده است.mandegar-3
دفتر ریاست جمهوری افغانستان گفته است: «رییس جمهور کشور طی این سفر یک روزه بر علاوه اشتراک در مراسم افتتاح بازی‌های المپیک زمستانی، با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، شی جین پینگ رییس جمهور چین و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد».
بیست و دومین مسابقات المپیک زمستانی در شهر سوچی سوریه شام روز جمعه افتتاح شد. در این مسابقات حدود ۲۹۰۰ ورزشکار از ۸۷ کشور برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برونز باهم رقابت می‌کنند.
هرچند سازمان دهنده‌گان این مسابقات گفته اند که ۶۶ تن از رهبران جهان به شمول رؤسای دولت‌ها و سازمان‌ها در آن شرکت می‌کنند، اما شماری از رهبران جهان به شمول بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا در این مسابقات شرکت نمی‌کنند.
بارک اوباما به دلیل ناراحتی اش از قانون منع «تبلیغ» همجنسگرایی برای خرد سالان است که سال گذشته در روسیه تصویب شد. تصویب این قانون انتقادهای زیادی را در عرصه بین المللی متوجه روسیه کرد.
برای بازی‌های المپیک زمستانی در شهر سوچی تدابیر شدید امنیتی گرفته شده است. نگرانی امنیتی پس از دو حمله انتحاری در شهر والگاگراد روسیه افزایش یافت که منجر به قتل بیش از ۳۰ تن گردیدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.