مشاور امنیت ملی پاکستان: از نامزد مشخصی در انتخابات افغانستان حمایت نمی‌کنیم

گزارشگر:22 دلو 1392 - ۲۱ دلو ۱۳۹۲

mandegar- 3مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید، حکومت پاکستان اجازه نمی‌دهد که از خاک کشورش برای مختل کردن پروسۀ انتخابات افغانستان استفاده گردد.
وی همچنان افزوده است که پس از خروج بخش عظم نیرو های خارجی از افغانستان، امکان تشکیل حکومت از سوی طالبان در آن کشور وجود ندارد.
سرتاج عزیز در نشستی که از سوی انجمن صلح منطقه‌یی یا «ریجنل پیس فارم» برگزار گردیده بود، همچنان گفته است که کشورش در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان کدام کاندید مورد نظر نداشته، بلکه خواهان افغانستان با ثبات و مستحکم می‌باشد.
سرتاج عزیز روابط میان پاکستان و افغانستان را مثبت ارزیابی کرده گفته است که هر دو کشور همسایه دارای روابط نزدیک با هم بوده و خواهان صلح و ثبات در منطقه هستند: « از شش هفت ماه به اینسو روابط میان افغانستان و پاکستان بهبود یافته است و این همه بخاطر پالیسی که ما در انتخابات آن کشور کدام کاندید مورد نظر نداشته و در مسایل داخلی آن مداخله نمی‌کنیم، صورت گرفته است. »
مشاور امنیت ملی و امور خارجی نواز شریف افزوده است، قرار است عنقریب یک اجلاس به سطح وزاری مالیه هر دو کشور در اسلام آباد برگزار گردد.
این در حالی است که سرتاج عزیز به‌تاریخ بیست هفتم جنوری سال جاری میلادی در جریان دیدارش با مقام‌های امریکایی در واشنگتن گفته بود که طالبان افغان مایل به مذاکرات با حکومت فعلی افغانستان نیستند.
اما شورای عالی صلح افغانستان این ادعای سرتاج عزیز را در آن زمان رد کرده گفته بود که تماس‌های آنان هم اکنون نیز با برخی از طالبان وجود دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.