تحویل ۲۲ هلی‌‎کوپتر نظامی روسیه به هند و افغانستان

گزارشگر:29 دلو 1392 - ۲۸ دلو ۱۳۹۲

mandegar-2مسکو در راستای اجرای قرارداد نظامی خود با افغانستان و هند، ۳ هلی‌کوپتر از نوع «می ۱۷۰ وی ۵» به ارتش افغانستان و ۱۹ فروند از همین نوع به هند تحویل داد.
روسیه در راستای اجرای توافقنامه‌ خود با امریکا، افغانستان و هند که در آن متعهد شده بود نیروهای مسلح هند و افغانستان را به هلی کوپترهای چند منظوره «می ۱۷ وی ۵» مجهز کند، ۳ هلی کوپتر دیگر به افغانستان و ۱۹ هلی کوپتر به هند تحویل داد.
به موجب قراردادی که میان افغانستان و شرکت صادرکننده تسلیحات روسی «روس اوزوبورون اکسپورت» و وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در سال ۲۰۱۳ منعقد شد، این شرکت متعهد شد که ۳۰ هلی کوپتر از نوع «می ۱۷ وی ۵» به ارتش افغانستان تحویل دهد. وزارت دفاع امریکا پرداخت هزینه این قرار داد را بر عهده گرفت.
روسیه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نیز به موجب قراردادی مشابه که با وزارت دفاع امریکا منعقد کرد، ۳۳ هلی کوپتر چند منظوره از نوع مذکور به ارتش افغانستان تحویل داد.
وزارت دفاع هند که در سال ۲۰۱۲، ۵۹ فروند از این نوع هلی‌کوپتر از روسیه خریداری کرد در سال ۲۰۱۳ نیز قرار داد خرید ۸۰ هلی‌کوپتر دیگر را به امضا رساند. دهلی قصد دارد تعدای از این هلی کوپترهای نظامی را برای نقل و انتقال سران و مسئولان کشوری به کار گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.