وقتی همه چیز را می بینند و می شنوند..

- ۰۵ حوت ۱۳۹۲

mandegar-3فیس‌بوک
مسلماً در این شبکه اطلاعات بیشتری را مبادله خواهید کرد. فیس‌بوک استاتوس‌ها، عکس‌ها، ویدیوها و پست‌های شما را به همراه نظراتی که برای شما گذاشته می‌شود و گفت‌وگوهایی که از طریق این شبکه انجام می‌دهید، ذخیره می‌کند. علاوه بر این موارد، نام دوستان شما و مشخصات آن‌ها هم ضبط می‌شود. اطلاعات دیگری نظیر اطلاعات مربوط به تگ شدن و هم‌چنین اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی‌هم توسط این شرکت ذخیره شده و قابل دسترسی از طریق برنامۀ پریزم هستند.
تا به این جای کار، در مورد شرکت‌هایی صحبت شد که برای شما بسیار شناخته‌شده بودند و شاید خودتان هم حدس می‌زدید که اطلاعات آن‌ها توسط سازمان‌های مختلف قابل دسترس باشند. در ادامه، در مورد چند شرکتی که ممکن است کمی برای برخی از افراد ناشناخته باشند، صحبت می‌شود.

اطلاعات ما در ناشناخته‌ترها
paltalk
ممکن است که از برنامۀ paltalk برای استفاده از خدمات چت و ارسال پیام‌های صوتی و تصویری خود استفاده کنید. برای استفاده از این برنامه هم لازم است که اطلاعاتِ شخصی خود را ارایه کنید و این شرکت هم برای ردگیری رفتار کاربرانش از کوکی استفاده می‌کند و اعلام کرده است که هدفش از این کار، رسیدن به یک تبلیغات هدف‌مند است.
یوتیوب
سرویس مشهور و محبوب یوتیوب، به شرکت گوگل تعلق دارد. در این وب‌سایت هم تمامی اطلاعاتِ شما ذخیره شده و علاوه بر اطلاعات نرمال، پلی لیست‌ها و اشتراک‌گذاری‌هایی که با حساب‌های کاربری دیگر خود انجام داده‌اید هم ضبط خواهد شد.
اسکایپ
از دیگر سرویس‌ها باید به اسکایپ نگاهی داشته باشیم که بخشی از شرکتِ مایکروسافت است و اخیراً سرویس ارسال پیام این برنامه جانشین برنامۀ مسنجر مایکروسافت شد. کاربران در زمان عضویت در این برنامه هم اطلاعات خود را ذخیره می‌کنند. به صورت معمول پیام‌های فوری، پیام‌های صوتی و تصویری شما توسط این برنامه بین ۳۰ تا ۹۰ روز ذخیره خواهند شد. البته کاربران می‌توانند خودشان انتخاب کنند که برای مدت طولانی‌تری این پیغام‌ها برای‌شان ذخیره شود.
ای او ال
در مورد ای او ال یا همان امریکا آنلاین باید گفت که این شرکت در مقررات رعایت حریم خصوصیِ خود آورده است کاربرانی که نخواهند هویت خود را برای شرکت آشکار کنند، می‌توانند به صورت ناشناس باقی بمانند و این یک ویژه‌گی خوب این شرکت است.
اپل
کاربرانی که از این شرکت درخواست اپل آی دی دارند، اطلاعات خود را به این شرکت تقدیم می‌کنند و شرکت اپل هم علاوه بر آن اطلاعات، اطلاعات مربوط به کسانی که کاربرانش محتواهای مختلف را با آن ها به اشتراک می‌گذارند را جمع‌آوری کرده و در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.