رییس ستاد کل ارتش: در رویداد کنر عناصر نفوذی و خاین با طالبان همدست شدند

- ۱۳ حوت ۱۳۹۲

رییس ستاد کل ارتش افغانستان با اشاره به رویداد اخیر در ولایت کنر که در آن ۲۱ سرباز ارتش کشور جان خود را از دست دادند، اظهار داشت که عاملان رویداد کنر بایستی به سختی مجازات شوند.

جنرال شیر محمد کریمی، رییس ستاد کل ارتش روز دوشنبه در مراسم تقدیر از فارغ‌التحصیلان مرکز آموزشی ارتش در کابل، اظهار داشت که عاملان حمله به پاسگاه ارتش افغانستان در ولایت کنر بایستی به جزای اعمال خود برسند.mnandegar-3

کریمی، همچنین از دست‎داشتن چهار فرد نفوذی در رویداد کنر خبر داد و گفت که در حمله هفته گذشته به سربازان ارتش، عناصر خاین و نفوذی با طالبان همدست شدند.

هفتۀ گذشته ۲۱ سرباز ارتش در حمله طالبان به پاسگاهی در ولایت کنر، جان خود را از دست دادند.
این رویداد با واکنش‌های گسترده‌یی از سوی ساکنان کابل و شهروندان دیگر ولایت‎های افغانستان روبرو شد.
بسیاری از شهروندان کشور با راه‌اندازی راهپیمایی و سردادن شعارهایی مانند «سرباز سرزمینم! جان تو جانِ من»، «ارتش آزاده، ایستاده باش، ایستاده» و… حمایت خود را از ارتش افغانستان اعلام کردند.
این تجمعات حمایتی از ارتش افغانستان، ضمن ابراز انزجار از گروه طالبان، از دولت افغانستان نیز خواستند تا سیاست سرکوب و تضعیف طالبان را روی دست گیرد.
این در حالی است که حامدکرزی، نیز با وقوع رویداد کنر، سفر رسمی خود به سریلانکا را به تأخیر انداخت و وزارت دفاع افغانستان نیز ۹ افسر ارتش را به دلیل غفلت و سهل‎انگاری در اجرای وظیفه، برکنار کرد.

 

 

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.