ابراز همدردی جمعی از فرهیخته‌گانِ آلمانی با دولت و ملت افغانستان در پیوند با حادثۀ کنر

گزارشگر:24 حوت 1392 - ۲۳ حوت ۱۳۹۲

mnandegar-3جناب آقای کرزی، جناب آقای بسم‌الله محمدی، اقارب محترم و هم‌قطاران گرامیِ سربازانی که به تاریخ ۲۳ فبروری ۲۰۱۴ جان‌های‌شان را حین دفاع از وطن از دست دادند!
با تأسف فراوان، روز یکشنبۀ گذشته از طریق رسانه‌های آلمان، از حمله بر یک پایگاه اردوی ملی افغانستان در منطقۀ غازی آباد ولایت کنر اطلاع یافتیم؛ حمله‌یی که جان ۲۱ سرباز اردوی ملی افغانستان را گرفت.
با آن‌که ما هزاران کیلومتر دور از شما در آلمان زنده‌گی می‌کنیم؛ اما با شما، در سوگ فرزندان و برادران‌تان غم‌شریک هستیم. از این‌که چراغ امید خانه‌های شما را خاموش کردند، به این وسیله ما همدردی و تسلیت عمیقِ خود را با شما ابراز می داریم.
ما، کسانی که این برگه را امضا کرده ایم، از سال‌ها به این‌سو با کشور شما ارتباط بسیار نزدیک داشته و در بخش‌های مختلف، امور بازسازی و تأمین ثبات کشورِ شما فعالیت داشته ایم و از روند تأمین امنیت و بازسازی سرزمین‌تان حمایت کرده ایم.
افزون بر این، ما در هر دیدار از کشور شما، بیش از پیش به شما نزدیک شده و با یقین به این‌که شما مردمان خیلی قابل قدری هستید، به شما حرمت داریم.
سال روان در پی خروج کامل نیروهای بین المللی، نیروهای امنیتی افغانستان مسوولیت تأمین امنیتِ مردم را بر دوش می‌گیرند. امیدواریم که کمک‌های بازسازی آلمان برای تقویت نیروهای امنیتی افغانستان، همیشه با حفظ احترام متقابل، کمک‌های شایسته و واقعی محسوب شوند؛ زیرا این کمک‌ها از صمیم قلب و با اعتقاد کامل بوده اند.
آلمان و مردم این کشور آماده هستند که در صورت خواست مردم و حکومت افغانستان، این کمک‌ها را پس از سال ۲۰۱۴ نیز ادامه دهند.
شما روزها و ماه‌های دشواری را پیش رو دارید؛ زیرا نیروهایی هنوز هم با تمام قدرت، خونین‌ترین عملیات را در برابر افغانستان انجام می‌دهند؛ در برابر کشوری که مردمش می‌خواهند زنده‌گی مسالمت‌آمیز داشته باشند، در صلح کار کنند، بیاموزند و سرانجام بدون ترس، عادی‌ترین و مسلم‌ترین موازین زنده‌گی را در امنیت و امیدواری به آینده، تجربه نمایند.
مساعی مردم، بدون در نظرداشت سن و سال و موقعیت اجتماعی، و گسترش فضای هم‌بسته‌گی میان مردم افغانستان خیلی قابل ستایش است؛ این‌که به‌طور روز افزون، مصممانه و در کنار هم از یک‌جانب هم‌بسته‌گی خود را با راه‌اندازی اعتراض‌های جمعی در رابطه با سربازان کشته‌شده و خانواده‌های آنان ابراز می‌دارند؛ و از جانب دیگر، با واکنش‌های مشترک در رابطه با کمرنگ جلوه دادنِ اعمال جنایتکارانۀ طالبان، مخالفت خود را با خشونت اعلام می‌دارند.
ما آرزو می‌کنیم که با نیرو و قدرتِ منسجم و مشترک در مبارزه برای یک افغانستان آرام، هر یک با توجه به امکانات و مسوولیت‌هایی که دارید، پیروز شوید.
ما دوستان شما از آلمان می‌خواهیم در آینده نیز با اطمینان کامل، هم‌چنان از شما حمایت کنیم و شما را تنها نگذاریم.
با ابراز هم‌بسته‌گی صمیمانه
وینفرید نختوای، عضو پیشین پارلمان فدرال آلمان (۲۰۰۴ـ ۲۰۰۹)
جنرال ارشد پیشین ایگون رمز، فرمانده عملیاتی پیشین نیروهای ناتو (۲۰۰۷ ـ ۲۰۱۰)
نادیه فضل، نویسنده، ژورنالیست و رییس اتحادیۀ «ابتکار عمل برای آیندۀ افغانستان»
یوآخیم سیمون، مددگار روانی نظامیان
ویلهلم دیتل، نویسنده و ژورنالیست
اورزولا موگ، عضو پارلمان فدرال آلمان (۲۰۰۴ ـ ۲۰۰۹)
مارکو زیلیگر، نویسنده و ژورنالیست
دکتور کای هیرشمن، دانشمند علوم
رالف تاپهوفن، رییس انستیتوت پیشگیری از بحران «ایفتوس»
آلمان ۲۸ فبروری۲۰۱۴

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.