لبخند و شخصیت‌شناسی از روی لبخند

گزارشگر:7 حوت 1393 - ۰۶ حمل ۱۳۹۳

mnandegar-3هر گوشه از چهره و هر تغییر کوچکی در آن، یک دنیا راز را فاش می‌کند. روان‌شناسان معتقدند از شیوۀ خندیدنِ ما گرفته تا حرکات لب‌مان، همه و همه در گشودنِ رازهای ما موثرند. اگر هنوز هم تصمیم دارید که به یک چهره‌خوانِ حرفه‌یی تبدیل شوید، به دانسته‌های قبلیِ خود اکتفا نکنید و با خواندن این مطلب، یاد بگیرید که به کمک لبخند و حرکات لب فرد مقابل‌تان، او را بشناسید و از سِرش آگاه شوید.
دندان‌هایش را نشان می‌دهد؟
خندیدن با دهان گشوده، به شما می‌گوید برای این فرد جالب هستید و او دوست دارد بیشتر با شما آشنا شود. اگر با فردی روبه‌رو هستید که در زمان خندیدن، دندان‌های بالایش را نشان می‌دهد، بدانید از معاشرت با شما لذت می‌برد.
شما را گیچ می‌کند؟
لبخند بعضی از افراد، نمی‌تواند شخصیت‌شان را نشان دهد. آن‌ها زمانی که لبخند می‌زنند، در هر گوشه از چهرۀشان احساسات متناقضی را نشان می‌دهند و نمی‌گذارند طرف مقابل‌شان از احساسات‌شان سر در بیاورد. یادتان نرود لبخند واقعی، تمام چهره را درگیر می‌کند.
بسیار مرموز می‌خنـدد؟
افرادی که می‌خواهند احساسات‌شان را پنهان کنند، با لب‌های بسته می‌خندند. آن‌ها دوست ندارند کسی از اسرارشان آگاه شود و هنگام خندیدن، دندان‌های‌شان را پنهان می‌کنند. فردی که چنین لبخندی به لب دارد، به احتمال زیاد رازهایی برای پنهان کردن دارد. اما اگر زمانی که فرد مقابل شما می‌خندد، در اطراف چشم و دهانش چین‌های متقارنی ایجاد شود، می‌توانید به صداقتش اعتماد کنیـد.
به زور می‌خندد؟
لبخندی که خیلی سریع ظاهر می‌شود و بیشتر از یک لبخند طبیعی است، لبخندی ساخته‌گی و مصنوعی نامیده می‌شود. اگر فرد مقابل‌تان در زمان خنده تنها دهانش را حرکت می‌دهد، باید بگوییم لبخند او یک لبخند ساخته‌گی است. احتمالاً فردی که این لبخند را بر لب دارد، به اجبار با شما موافق شده است یا به زور شما را تحمل می‌کند. این شیوۀ لبخند را معمولاً کسانی انتخاب می‌کنند که از فشار عصبی رنج می‌برند.
لبش را دندان می‌گیرد؟
بسیاری از ما در مواقعی که رفتار نادرستی را انجام داده‌ایم، این واکنش را از دیگران دریافت کرده‌ایم. اما روان‌شناسان می‌گویند دندان گرفتن لب، نشانۀ استرس و تنش است. از نظر آن‌ها، این واکنش گاهی می‌تواند نشانۀ تمرکز بالا هم باشد.
دهانش را کج می‌کند؟
گوشۀ لبی که هنگام لبخند زدن به سمت پایین کج شده، به شما می‌گوید با یک فرد شیطان و بازیگوش روبه‌رو هستید. کسی که به این شکل می‌خندد، با چشمانش به شما نگاه می‌کند و می‌توانید از نگاهش بفهمید که نقشه‌یی برای‌تان کشیده است.
زبانش را جمع می‌کند؟
معمولاً افراد این کار را برای رد و مخالفت با چیزی انجام می‌دهند. در چنین شرایطی انگار که خوراکیِ ترشی خورده باشند، زبان‌شان را در قسمت وسط دهان جمع می‌کنند. حس کردن این واکنش ممکن است برای شما دشوار باشد، اما در حالت شدیدتر افراد در کنار جمع کردن زبان‌شان، چین و چروک‌هایی را هم در بینی ایجاد و چشم‌های‌شان را هم جمع می‌کنند که به شما در شناسایی این حالت کمک می‌کند.
دست به دهان است؟
آدم‌هایی که هنگام حرف زدن، دست‌شان را روی دهان‌شان می‌گیرند، می‌خواهند خودشان را سرکوب کنند. اغلب آن‌ها به طور ناخودآگاه این کار را انجام می‌دهند تا خودشان را از شوک یا احساس خجالتی که گرفتارش شده‌اند، نجات دهند.
لب‌هایش را می‌جود؟
آدم‌های عصبانی، لب پایینِ خود را جویده و سرشان را تکان می‌دهند. برای آن‌ها، جویدن لب راهی برای رسیدن به آرامش و فراموش کردنِ عوامل استرس‌زاست. شاید چنین فردی در لحظه‌یی که لب‌هایش را می‌جود، دلیلی برای عصبی بودن داشته باشد و شاید هم از یک خشمِ درونی و عصبانیتِ همیشه‌گی رنج ببرد. پس در رابطه با چنین فردی، کمی محتاط‌تر عمل کنید تا خشمش دامن‌گیرتان نشود.

گردآوری و تنظیم: www.persianpersia.com/health

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.