دفتر سازمان ملل در کنر بسته می‌شود

- ۲۱ سنبله ۱۳۹۱

سازمان ملل متحد از بستن دفتر محلی این سازمان در ولایت کنر خبر داده است.
این تصمیم را یان کوبیش نماینده دبیرکل سازمان ملل در افغانستان، در جریان سفرش به کنر اعلام کرد.
او گفت دفتر محلی سازمان ملل متحد در کنر در ماه اکتبر بسته خواهد شد. اما او افزود که بسته شدن این دفتر، به معنی پایان فعالیت‌های سازمان ملل متحد در این منطقه از افغانستان نیست.
یان کوبیش گفت: «اگر دفتر مسدود هم باشد ما به کار مشترک خود ادامه می‌دهیم، ما به حمایت از مردم ادامه می‌دهیم، ما به کار مشترک خود بامقامات ادامه می‌دهیم و از این فعالیت‌های خود دست بر نمی‌داریم. برای اینکه بتوانیم در آینده به شما هرچه بهتر کمک کنیم به شکل دوامدار به اینجا رفت و امد خواهیم کرد.»
پیش از این مسوولان سازمان ملل متحد در کابل، گفته بودند که ممکن است ۹ دفتر از مجموع ۲۳ دفتر نماینده‌گی سازمان ملل متحد در ولایت‌های افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادیبسته شود.
مسولان دفتر مرکزی سازمان ملل متحد در کابل گفته اند، هم‌زمان با کاهش بودجه این سازمان در افغانستان، قرار است دفتر یوناما (هیات نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان) یک سوم تمام کارمندانش را در افغانستان از دست بدهد.
مقام‌های سازمان ملل متحد، در حالی از کاهش فعالیت و بستن دفاتر محلی خود در افغانستان خبر می‌دهند که، انتظار می‌رفت با نزدیک‌شدن زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان، فعالیت‌های سازمان ملل متحد گسترش یابد.
آقای کوبیش در جریان سفرش به ولایت کنر و در دیدار با متنفذان محلی وعده داد که سازمان ملل در مورد حملات راکتی پاکستان به مناطق شرقی افغانستان، به صورت جدی رسیده‌گی کند.
او گفت از نگرانی‌های مردم در این مورد خبر دارد و سازمان ملل برای توقف این حملات تلاش خواهد کرد.
اخیرا شلیک راکت‌‌هایی از پاکستان، به مناطق مرزی افغانستان، تلفاتی به جا گذاشته و سبب شده است شماری از مردم از ترس ادامه چنین حملاتی، خانه‌های خود را ترک کنند.
حدود دو ماه پیش مجلس نماینده‌گان، وزرای داخله و دفاع افغانستان را به دلیل اینکه نتوانسته اند برای توقف حملات راکتی پاکستان کاری کنند، سلب صلاحیت کردند.
پاکستان حملات مستقیم راکتی به مناطق مرزی افغانستان را همواره رد کرده است.
مقام های پاکستانی می‌گویند، آنها در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان با طالبان پاکستانی، در جنگ اند و گاهی راکت‌هایی که به هدف، سنگرهای طالبان شلیک می‌شوند، به مناطق مرزی افغانستان با پاکستان اصابت می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.