طالبان در بگرام هلیکوپتر ناتو را واژگون کرد

- ۲۱ سنبله ۱۳۹۱

مقامات محلی گفته اند که روز گذشته، براثر شلیک راکتی از سوی شورشیان طالبان بریک پایگاه امریکایی، یک هلیکوپتر نظامی تخریب گردیده و سه عضو امنیت ملی افغانستان کشته شدند.
سخنگوی ناتو گفته است که هلیکوپتر نوع « چینوک» هنگامی که برای استفاده در یک عملیات آماده می‌شد، درپایگاه هوایی بگرام آتش گرفت وتخریب شد.
سخنگوی ناتو افزوده است: «آنها «سربازان» برای یک عملیات آمادگی می‌گرفتند» . او افزوده است که هواپیما توسط «شلیک غیرمستقیم» تخریب شده است.
سخنگوی ناتو همچنان گفته است که سه افغان در این رویداد کشته و چندین سرباز خارجی زخمی شده اند. او جزییات بیشتری را در مورد هویت کشته و زخمی شده‌گان ارایه نکرده است.
روشانه خالد، سخنگوی ولایت پروان، منطقه‌یی که میدان هوایی بگرام درآنجا واقع شده است، گفته که سه عضو اداره امنیت ملی افغانستان دراین حادثه کشته شده و دوتن از مقامات ارشد امنیتی نیز زخمی گردیدند. او افزوده است که آن‌ها می‌خواستند یک عملیات را علیه طالبان در نزدیکی بگرام انجام دهند.
روشانه خالد گفته است: «هلی کوپتر درحال آماده‌شدن برای استفاده بود که راکت شلیک شده توسط شورشیان به آن اصابت کرد. دربین هلیکوپتر پرسونل افغان و ایتلاف قرار داشتند. سه عضو امنیت افغانستان کشته شدند».
خانم خالد علاوه نموده است که در میان زخمی‌ها رییس بخش عملیاتی اداره امنیت ملی پروان و یک افسر اردوی ملی نیز شامل هستند.
پایگاه هوایی بگرام در ۵۰ کیلومتری شمال کابل در ولایت پروان واقع شده است. پایگاه بگرام بارها مورد حملات راکتی شورشیان قرار گرفته است.
طالبان در یک سال اخیر به شکل گستردۀ در ولایت پروان نفوذ کرده‌اند.
آن‌ها هم اکنون کنترل برخی مناطق این ولایت را برعهده دارند؛ اما مقام‌های محلی پروان موجودیت طالبان در این ولایت را کتمان می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.