نیروهای امنیتی ۲۲ تن مواد انفجاری را در تخار ضبط کردند

گزارشگر:13 حمل 1393 - ۱۲ حمل ۱۳۹۳

mnandegar-3چهار روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، وزارت داخله کشور اعلام کرده است که نیروهای امنیتی بیش از ۲۲ تن مواد انفجاری را کشف و ضبط کرده اند. همچنان، ۱۵ جنگجوی طالبان در انفجاری در غزنی کشته شدند.
تدابیر شدید امنیتی در شهرهای افغانستان گرفته شده است.
طالبان اعلام کرده اند که همه تلاش شان را به خرج می دهند تا انتخابات شانزدهم حمل را بر هم بزنند، اما مقام های امنیتی افغانستان اطمینان می‌دهند که تدابیر شدید امنیتی گرفته شده است و شورشیان توانایی برهم زدن انتخابات را ندارند.
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله روز سه شنبه به خبرگزاری رویترز گفت: «کشف این مواد انفجاری از صدها حمله با بمب جلوگیری کرده و تاثیر چشمگیری بر امنیت کل روند انتخابات خواهد داشت».
امنیت انتخابات شانزدهم حمل آزمایشی برای نیروهای امنیتی افغانستان نیز است که می خواهند نشان دهند بعد از خروج نیروهای رزمی بین المللی در پایان سال جاری میلادی، به تنهایی قادر به تامین امنیت کشور شان هستند.
سخنگوی وزارت داخله گفت که این مواد انفجاری در ۴۵۰ کیسه جاسازی شده و از یک ذخیره گاه در ولایت نسبتاً امن تخار در شمال افغانستان کشف و ضبط شده است. در این ولایت شمالی در سال های اخیر گروه طالبان زمینه ای برای فعالیت یافته اند.
براساس یک خبر دیگر، روز سه شنبه براثر یک انفجار در ولایت غزنی ۱۵ جنگجوی طالبان کشته و دو تن دیگر شان زخمی شدند. محمد علی احمدی، معاون والی غزنی گفت که ۲۴ شورشی طالبان در ولسوالی ده یک مصروف برنامه ریزی برنامه های تخریبی برای روز انتخابات بودند که واسکت انتحاری یکی از آنها منفجر شده و ۱۴ تن شان را به قتل رساند.
همچنان یک انفجار در شهر غزنی به وقوع پیوست که در نتیجه آن، دو فرد ملکی زخمی شدند. زورور زاهد، فرمانده پولیس غزنی گفت که مواد انفجاری جاسازی شده در یک بایسکل در نزدیکی ریاست حج و اوقاف انفجار نمود. شب گذشته نیز در همین محل انفجاری رخ داد، اما تلفات در پی نداشت.
شهرهای بزرگ افغانستان در حالت هشدار امنیتی به سر می برند و ۳۵۲ هزار نیروی امنیتی در سراسر کشور موظف شده اند تا امنیت مراکز و محل های رای دهی را تامین کنند. طالبان در هفته های گذشته تلاش کرده اند بر مراکز انتخاباتی در کابل حمله کنند، اما نیروهای امنیتی افغانستان نیز به این حملات واکنش سریع نشان داده اند.
از مواد انفجاری شورشیان برای ساخت بمب های دست ساز کار می گیرند، صلاح اصلی شورشیان علیه نیروهای خارجی و دولت افغانستان است و همچنان عامل اصلی تلفات ملکی نیز می باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.