کمیسیون انتخابات: آمادۀ برگزاری انتخابات در دور دوم هستیم

گزارشگر:19 حمل 1393 - ۱۸ حمل ۱۳۹۳

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت: در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شود این کمیسیون آماده‌گی برگزاری دور دوم را دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، نور محمد نور افزود: هر چند هنوز اظهار نظر درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان زود است، اما در صورتی که انتخابات به دور دوم برود، این کمیسیون از لحاظ فنی آماده‌گی لازم را اتخاذ کرده است.mnandegar-3
وی با اشاره به حضور گسترده مردم افغانستان در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای ولایتی افزود: مردم افغانستان به جهانیان ثابت کردند به رغم مشکلات موجود به دموکراسی و انتخابات باور دارند.
نورمحمد با بیان اینکه کمیسیون انتخابات افغانستان تدابیر لازم را برای شفاف بودن روند شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات اتخاذ کرده است تصریح کرد: یک رونوشت از نتایج آرای مراکز انتخابات از طریق سایت کمیسیون مستقل انتخابات در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار می‌گیرد تا مردم بتوانند آرای نامزدهای خود را مشاهده کنند.
وی با اشاره به عملیات انتقال صندوق‌های رای از مراکز انتخاباتی به مراکز ولایت‌های افغانستان افزود: صندوق‌های رای در ۳۰ ولایت افغانستان از مراکز رای گیری به مراکز ولایت‌ها رسیده است و عملیات انتقال این صندوق‌ها به دفتر مرکزی کمیسیون در کابل ادامه دارد.
وی همچنین گفت: این کمیسیون تاکنون نتوانسته است آرای هفتاد و چهار ولسوالی را به مراکز ولایت‌ها انتقال دهد اما تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شده است.
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکید کرد: عملیات انتقال صندوق‌های رای تا هشت روز دیگر به دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات تکمیل خواهد شد.
درصورتی که ثابت شود شماری از آرای صندوق‌های انتخابات تقلبی است، با حضور نامزدها و ناظران انتخاباتی آن صندوق‌ها قرنطینه خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.