وزارت داخله: تخلفات انتخاباتی پولیس بررسی می‎شود

گزارشگر:20 حمل 1393 - ۱۹ حمل ۱۳۹۳

سخنگوی وزارت امور داخله با اشاره به گزارش تخلفات برخی از افراد پولیس در روز انتخابات، گفت که شماری از افراد پولیس که بی‌طرفی خود را در روز انتخابات حفظ نکرده باشند، مورد پیگرد قرار می‌گیرند.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله روز سه‌شنبه در یک نشست خبری اظهار داشت که عدم بی‌طرفی پولیس این کشور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی از سوی این وزارت مورد پیگرد قرار گرفته و برخی از آنها برخورد قانونی و جدی خواهد شد.mnandegar-3
به گفته وی، وزارت داخله هرگونه تخطی و تخلف از سوی پولیس در روند انتخابات این کشور را بدون در نظر داشت رتبه و مقام آن‌ها، رسیدگی و مجازات خواهد کرد.
صدیقی از تمام ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور خواست تا هرگونه شکایات از منصوبین پولیس را با رعایت اصل بی‌طرفی با اسناد و شواهد به کمیسیون شکایات انتخاباتی کمیسیون مستقل انتخابات این کشور ارایه کنند.
او افزود: در صورتی‌که اسناد و شواهد موثقی علیه افراد پولیس متهم به دست داشتن در تقلب و عدم بی‌طرفی در روز انتخابات و جود داشته باشد؛ با آن‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد که تامین امنیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، تامین امنیت کاندیداها، تامین امنیت رای‌دهنده‌گان و ناظرین انتخابات و بیطرفی پولیس از اولویت‌های کاری این وزارت بوده و همواره بر آن تاکید داشته است.
صدیقی خاطرنشان کرد که ۲ نفر از نیروهای امنیتی افغانستان که یکی کارمند امنیت ملی و دیگری کارمند جنایی وزارت داخله بودند، در روز برگزاری انتخابات تلاش می‌کردند تا صندوق‌های رای را در منطقه سیدآباد ولایت میدان وردک با آرای تقلبی پر کنند که بازداشت شدند.
به گفته سخنگوی وزارت داخله، در روز برگزاری انتخابات، ۱۴ مورد تلاش برای تقلب در روند انتخابات انجام شد که خوشبختانه شناسایی و افراد متهم، بازداشت شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.