معین امنیتی وزارت داخله: به ارادۀ مردم احترام گذاشته شود

- ۲۴ حمل ۱۳۹۳

معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله از سیاست‎مداران افغانستان خواسته است که اعتماد مردم را به پروسۀ انتخابات حفظ کنند.
جنرال محمد ایوب سالنگی معین امنیتی وزارت داخله، در مراسمی که به‌خاطر تقدیر از نیروهای امنیتی کشور برگزار شده بود، گفت که مردم افغانستان با قبول مشکلات و تهدیدات به‌پای صندوق‌های رای رفتند و باید به ارادۀ آنان احترام گذاشته شود.mnandegar-3
او از سیاست‌مداران افغانستان خواست تا در خصوص پذیرش نتایج انتخابات با تفاهم برخورد کنند.
آقای سالنگی گفت: «صدا و پیام من به سیاسیون کشور این است که عزتی را که امروز مردم افغانستان برای خود بخشیدند و همتی را که نیروهای امنیتی افغانستان داشتند، این را باید پاسداری کنند و سیاسیون ما با روحیۀ تحمل و برادری در رابطه به سلامت انتخابات و نتیجۀ آن، تفاهم ملی و برادرانه داشته باشند.»
آقای سالنگی افزود مردم افغانستان با اشتراک در انتخابات ۱۶ حمل ثابت کردند که در مقابل کسانی که می‌خواهند کشور را به چالش بکشانند، با هم متحد و یک پارچه استند.
در این حال، شماری از نماینده گان مردم در مجلس ضمن تقدیر از نقش برازندۀ نیروهای امنیتی کشور در پروسۀ انتخابات می‌گویند، مسوولیت این نیروها در قسمت پروسۀ انتقال قدرت سیاسی در کشور بیشتر شده است.
فوزیه کوفی که در این نشست حضور داشت، نقش نیروهای امنیتی امنیتی را در پروسه انتقال قدرت و اعلان نتایج نیز بسیار مهم خواند.
خانم کوفی گفت، نامزادنی که در انتخابات موفق نمی‌شوند اگر بخواهند نظم را در کشور برهم بزنند در آن صورت وظیفه نیروهای امنیتی کشور است تا از هرگونه بی‌نظمی جلوگیری کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.