فرمانده کل نیروهای خارجی: تعهدی مستحکم و تغییرناپذیر به افغانستان داریم

- ۲۱ سنبله ۱۳۹۱

فرمانده کل نیروهای خارجی در کشور یک‌بار دیگر روی مبارزۀ جدی با تروریزم در افغانستان تاکید کرده است.
به گفتۀ فرمانده عمومی نیروهای بین‌المللی، هدف از آمدن جامعۀ جهانی به این کشور مبارزه با تروریزم بود و تلاش می‌کنند تا این ماموریت را موفقانه به پایان برسانند.
جنرال جان‌آلن به روز سه شنبه در مراسم یاد بود از قربانیان حملات یازدهم سپتمبر در کابل، تروریزم را یک هشدار جدی جهانی خواند و گفت که برای ریشه‌کن ساختن آن هنوز هم مبارزۀ جهانی ادامه دارد.
آقای آلن یک‌بار دیگر اطمینان داد که نمی‌گذارند افغانستان بازهم به پناه‌گاه تروریستان مبدل گردد.
او تصریح کرد: «کاری را که ما آغاز کرده‌ایم باید به پایان برسانیم و نگذاریم که افغانستان یک بار دیگر به پناه‌گاه امن تروریستان مبدل شود. مردم افغانستان نیز می‌خواهند به خاطر ارزش‌های آزادی قربانی داده و برای یک آیندۀ درخشان به پیش بروند. تمرکز ما روی آیندۀ افغانستان است و یازده سال پیش تعهد کرده بودیم و امروز همان تعهد ما مستحکم و تغییرناپذیر است.»
یازده سال پیش از امروز برج‌های مرکز تجارت جهانی در شهر نیویارک و ساختمان وزارت دفاع ایالات متحده در شهر واشنگتن مورد حملات تروریستی قرار گرفتند.
در این حملات سازمان یافته تروریستان سه طیاره را با این ساختمان‌ها تصادم دادند.
به اساس گزارش‌ها در نتیجۀ این حملات حدود سه هزار تن جان‌های‌شان را از دست دادند.
امریکا شبکۀ القاعده را متهم به انجام این حملات نمود و در ماه اکتوبر سال ۲۰۰۱ میلادی برای از بین بردن این شبکه سربازان امریکایی و ناتو به افغانستان آمدند.
فرمانده عمومی نیروهای بین‌المللی در افغانستان می‌گوید، در این مدت دست‌‌آوردهای زیادی در این کشور داشتند. او گفت: افغانستان در حال بیرون شدن از تاریکی است. در سال‌های گذشته ما به طور مشترک تفاوت‌های قابل ملاحظه‌یی را به میان آوردیم. امروز بخش اعظم تمام عملیات‌ها به رهبری افغان‌ها راه‌اندازی می‌گردند و نیروهای افغان از مردم افغانستان حفاظت می‌کنند. دختران شجاعانه به مکاتب می‌روند و بیرق این کشور در بسیاری از مناطق به اهتزار در آمد که در سال‌های گذشته در آن محلات نبوده. ما یک دموکراسی جوان را در افغانستان می‌بینیم.»
آقای آلن همچنان تاکید می‌کند که جامعۀ جهانی و دولت افغانستان نگذارند تا قربانی‌های چند سال گذشته در این کشور از بین بروند.
هر چند نیروهای بین‌المللی از به وجودآمدن پیشرفت‌های چشمگیر در این سال‌ها در افغانستان سخن می‌زنند، اما به باور برخی از آگاهان افغان هنوز هم مشکلات زیاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی در این کشور موجود اند.
از سوی هم مخالفان مسلح به خصوص طالبان در برخی از ولایت‌های افغانستان دوباره تقویت شده و ماموریت جامعۀ جهانی را در کشور با مشکلات جدیی روبرو ساخته اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.