پاکستان: روابط خوبی با رییس‎جمهور آیندۀ افغانستان خواهـیم داشـت

گزارشگر:30 حمل 1393 - ۲۹ حمل ۱۳۹۳

سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان می‌گوید، مردم افغانستان هر کی را که به حیث رییس‌جمهور آیندۀ کشورشان انتخاب کنند، پاکستان روابط‌اش را با حکومت او گسترش خواهد داد.
تسنیم اسلم سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در اسلام آباد گفت، هیچ نامزد ریاست جمهوری افغانستان با پاکستان مخالفت ندارد و مردم افغانستان حق دارند تا رییس‌جمهور آینده شان را خودشان انتخاب کنند.mnandegar-3
وی همچنان افزود که اسلام آباد نمی‌داند که کدام کاندید ریاست‌جمهوری افغانستان، رییس‌جمهور آینده آن کشور خواهد بود اما به گفته وی کشورش مانند گذشته برای بهبود روابط دو جانبه تلاش خواهد کرد.
خانم اسلم گفته است، صلح و ثبات و از بین رفتن تروریزم در افغانستان به نفع پاکستان است.
تسنیم اسلم سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنان گفت، کشورش حاضر است تا مسوولیت بیشتر حفظ و کنترل سرحدات بین دو کشور را به عهده گیرد.
خانم اسلم تاکید کرد که حکومت افغانستان و ناتو در آن سوی سرحد نیز باید دست به چنین اقدامات بزنند.
به گفتۀ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، اسلام آباد برای کنترل و نظارت مرزها دوازده هزار پوستۀ امنیتی جدید را ایجاد کرده است.
پاکستان در حالی از حکومت افغانستان و ناتو خواهان جلوگیری عبور و مرور غیرقانونی در امتداد خط مرزی گردید که بر اساس گزارش‌ها شورشیان مستقر در وزیرستان شمالی مرز را عبور کرده و حملات را در افغانستان انجام می‌دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.