کمیسیون انتخابات: پیشبینی رفتن انتخابات به دور دوم زودهنگام است

گزارشگر:2 ثور 1393 - ۰۱ ثور ۱۳۹۳

سخنگوی کمیسیون انتخابات تأکید کرد که نتایج شمارش کامل آرا، در زمان تعیین شده (چهارم ثور) اعلام می‌شود.
براساس مقررات کمیسیون مستقل انتخابات، با اعلام نتایج شمارش کل آرا و اعلام آن، ۲۰ روز برای شکایات نامزدها و رسیده‌گی به این شکایات، فرصت وجود دارد و در نهایت نتایج قطعی انتخابات ۲۴ ثور اعلام خواهد شد.mnandegar-3
نورمحمد نور روز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت: ۸۵ درصد آرا پس از شمارش در کمیسیون مستقل انتخابات برای نگهداری به جای امن منتقل شده است.
سخنگوی کمیسیون انتخابات تصریح کرد: تاکنون کارهای انتخاباتی در ۱۳ ولایت کشور مورد بازرسی قرار گرفت تا از سلامت انتخابات اطمینان حاصل شود.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان ۱۶حمل ۹۳ با مشارکت حدود هفت میلیون نفر از ۱۲ میلیون واجد شرایط برگزار شد.
هشت نامزد ریاست جمهوری و دو هزار و ۷۰۰ کاندیدای شوراهای ولایتی در این رقابت شرکت کردند.
با شمارش ۵۰ درصد آرای ریخته شده به صندوق‌های اخذ رای، داکتر عبدالله عبدالله، ۴۴٫۴ درصد آرا را به خود اختصاص داد و اشرف عنی احمدزی، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری موفق به کسب ۳۳٫۲ آرای شهروندان شده است.
نور افزود: نتایج درصدی که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام می‌شود به معنی نتایج نهایی نبوده و هر لحظه امکان تغییر در آن وجود دارد.
سخنگوی کمیسیون انتخابات گفت: پیش بینی انتخابات برای دور دوم، زودهنگام است اما اگر به دور دوم برود، طبق قانون انتخابات مرحله دوم بین دو نامزد که بیشترین آرا را بدست آورده اند دو هفته پس از اعلان نتایج قطعی برگزار خواهد شد.
وی گفت: کمیسیون انتخابات امکانات برگزاری دور دوم انتخابات را در اختیار دارد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.