رییس کمیسیون انتخابات: بـی‌طـرفـانـه عمـل مـی‎کـنیم

گزارشگر:3 ثور 1393 - ۰۲ ثور ۱۳۹۳

رییس کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که این کمیسیون در بخش اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بی‎طرفانه عمل می‌کند.
یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات روز سه‌شنبه در یک نشست خبری اظهار داشت که این کمیسیون در نتایج انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی بی‎طرف عمل می‌کند.mnandegar-3
به گفتۀ نورستانی، در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان سیستمی وجود دارد که اجازه دخالت در نتایج انتخابات را به کسی نمی‌دهد.
وی افزود: این کمیسیون مستقل و بی‎طرف عمل می‌کند و به هیچ نهاد داخلی و خارجی اجازه دست برد در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان داده نمی‌شود.
در همین حال نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در نشست خبری روز سه‌شنبه اظهار داشت که اعلام نتایج بخشی از آرا انتخابات یکی از صلاحیت‌های این کمیسیون است و هیچ گونه مانع و محدودیت بالای این کمیسیون وجود ندارد.
به گفتۀ نور، کمیسیون مستقل انتخابات یک نهاد مستقل است و مطابق قانون این کمیسیون به فعالیت‎های خود ادامه می دهد.
وی افزود: نماینده‌گان کاندیداهای ریاست جمهوری در زمان بررسی تعرفه‎های رای‎دهی حضور خواهند داشت و زمینه تقلب در نتایج انتخابات وجود ندارد.
سخنگوی کمیسیون انتخابات از کاندیداهای ریاست جمهوری کشور که شانس برنده شدن کمی دارند، خواست که نتایج انتخابات را بپذیرند.
نور با اشاره به ورود ۹۷ درصدی آرا در سیستم‌های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، افزود که آرای ۷۸۹ محل رای‎دهی برای شمارش مجدد آرا انتقال داده شده است و از این جمله ۵۵۷ محل شمارش آرای‌شان تکمیل گردیده است.
این درحالی است که تا تاریخ ۴ ثور نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام می‌گردد ونتایج نهایی آن به تاریخ ۲۴ همین ماه اعلام خواهند شد.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.