آماده‌گی طالبان به تبادل سرباز امریکایی زندانی

گزارشگر:6 ثور 1393 - ۰۵ ثور ۱۳۹۳

mnandegar-3طالبان تمایل خود را برای آزادی سرباز امریکایی که به مدت پنج سال است در اسارت این شبه‌نظامیان به سر می‌برد، ابراز داشته اما هنوز مشخص نیست که مقام‌های امریکایی می‌خواهند برای آزادی این سرباز اقدامی صورت دهند یا خیر.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتباطات ضعیف و سازماندهی نامناسب در میان تعدادی از آژانس‌های فدرالی امریکا برای آزادی این سرباز امریکایی دربند طالبان انتقادهایی را در پی داشته است.
سرباز امریکایی به نام «بو برگدال» از پنج سال قبل توسط طالبان در افغانستان اسیر شده و تاکنون در بند آن‌ها به سر می‌برد.
تعدادی از مقام‌های وزارت دفاع و امور خارجه امریکا، ستاد فرماندهی مرکزی این کشور، ستاد مشترک ارتش امریکا، فرماندهی عملیات ویژه امریکا، آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) و اداره فدرال پلیس ایالات متحده (اف.بی.آی) در حال همکاری با یکدیگر برای بررسی این مساله به منظور آزادی این سرباز امریکایی هستند.
یکی از مقام‌های امریکایی در این باره گفت: مولفه‌های زیادی درباره مساله آزادی این سرباز امریکایی دربند طالبان افغانستان وجود دارد که ما در حال بررسی آن هستیم.
برگدال ۲۸ ساله اهل ایالت آیداهو امریکا در آخرین پیام ویدیویی که دسمبر سال گذشته میلادی منتشر شد، در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد و گمان می‌رود که اعضای شبکه حقانی که در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان به عملیات علیه دولت دو کشور دست می‌زنند، وی را ربوده و اسیر کرده باشند.
سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا نیز درباره مساله این سرباز امریکایی گفت: دلیل اینکه برگدال همچنان در اسارت به سر می‌برد این است که توسط سازمان تروریستی ربوده شده است نه به این خاطر که هیچ همکاری میان آژانس‌های دولتی امریکا برای آزادی این سرباز صورت نمی‌گیرد.
فرماندهی مرکزی امریکا نیز در بیانیه‌یی اعلام کرد: این اتهامات مبنی بر ناکامی امریکا در همکاری با طالبان کاملا بی‌پایه و اساس است چرا که وزارت دفاع و فرماندهی مرکزی امریکا به همراه سایر آژانس‌های دولتی ایالات متحده به دنبال این هستند تا این سرباز امریکایی از اسارت رها شده و به کشور بازگردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.