افشای اسناد تقلب در مراکز رأی‌دهی ولسوالی ادرسکن

گزارشگر:6 ثور 1393 - ۰۵ ثور ۱۳۹۳

شماری از نمایندگان مردم ولایت هرات در شورای ولایتی اسنادی را ارایه کرده و ادعا دارند که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات هرات، حدود ۱۰ هزار رأی در ولسوالی ادرسکن این ولایت، تقلب صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری جمهور، اسناد ارایه شده نشان می‌دهد که در ۸ مرکز رأی دهی در ولسوالی ادرسکن انتخابات برگزار نشده، اما در سایت کمیسیون انتخابات نام این مناطق در لیست پایگاه‌های رأی گیری شده آمده است.mnandegar-3
نمایندگان شورای ولایتی هرات، مسوولان این کمیسیون را متهم به تقلب گسترده در انتخابات کرده و از مقامات دولتی خواستار رسیدگی به این قضیه شده اند.
حاجی صولت نورزی یکی از نمایندگان بر حال و نامزد انتخابات شورای ولایتی هرات در یک نشست خبری گفت: اسناد دست داشته شان بیانگر تقلبی وسیع در ولایت هرات می‌باشد که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات صورت گرفته است.
به گفتۀ آقای نورزی، کمیسیون انتخابات هرات ۸ مرکز رأی دهی ولسوالی ادرسکن را که به هیچ عنوان در آنجا انتخابات برگزار نشده را شامل مراکز باز در روز انتخابات کرده است.
آقای نورزی معتقد است که تنها از ولسوالی ادرسکن، حدود ۱۰ هزار رأی با تقلب علاوه شده که در این آمار هیچ یک از مردم ولسوالی ادرسکن نقش نداشته اند.
این نماینده و نامزد شورای ولایتی هرات همچنان تأکید دارد که اسناد وی نشان می‌دهد، از مسدود بودن این مراکز رأی دهی در ادرسکن، مقامات ملکی و نظامی و به خصوص مسوول آنجا آگاهی داشته است.
به باور آقای نورزی، صندوق‌های خالی در فاصلۀ میان ادرسکن تا شهر هرات پُر شده است.
در عین حال، داوود صدیق‌زاد، رییس کمیسیون انتخابات ولایت هرات ضمن ابراز بی اطلاعی از این مسأله به خبرگزاری جمهور گفت: در صورتی نامزد و یا هر فرد دیگری دارای اسناد معتبر می‌باشد؛ می‌تواند به اداره اش مراجعه کرده و پیگیری امور را به صورت جدی آغاز کند.
وی با اینکه حاضر به مصاحبه رو در رو با خبرنگار جمهور نشد؛ در تماسی تیلفونی بیان کرد: در طی ماه‌های گذشته تمامی کارکرد کارمندانش به صورت کاملاً شفاف بوده و این ادعا نادرست است.
این ادعاها و اسناد در حالی ارایه می‌‎شود که چند روز پیش کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی ولایت هرات حدود ۱۰۰ هزار رای از نقاط مختلف این ولایت را به دلیل موجودیت تقلب از سوی افراد و نهادهای مختلف باطل اعلام کرد.
این اقدام کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی هرات با واکنش تند شمار زیادی از طرفین انتخابات روبرو شد.
ولایت هرات در روند انتخابات سال جاری، تا اکنون خبرسازترین منطقه در افغانستان بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.