هشدار ناتو به سربازانش در خصوص خشونت‌های احتمالی

- ۲۴ سنبله ۱۳۹۱

ناتو به نیروهای تحت فرمان خود در افغانستان نسبت به اعتراض‌های احتمالی علیه پخش فیلمی که در آن به شدت به پیامبر اسلام اهانت شده، هشدار داده است.
پخش این فیلم در وبسایت یوتیوب اعتراض‌هایی را در برخی از کشورهای عربی و از جمله لیبیا، مصر و یمن در پی داشته است.
راجر نوبل معاون عملیاتی فرمانده کل نیروهای ناتو در افغانستان روز پنجشنبه گفت که ناتو نمی‌خواهد در روزهای آینده به اعتراض‌ها در این کشور دامن بزند.
آقای نوبل گفت: “ما تلاش داریم تا از حضور در موقعیت نامناسب و در زمان نامناسب بپرهیزیم و همچنین می‌کوشیم تا به گونه غیرعمدی در موقعیتی قرار نگیریم که ممکن است منجر به دامن‌زدن به اعتراضات و گردهمایی‌های مردم در روزهای آینده شود.”
پیش از این دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده که حامد کرزی، رییس جمهوری، سفر از پیش برنامه‌ریزی شده خود به ناروی را به تعویق انداخته است.
قرار بود آقای کرزی عصر روز پنجشنبه در یک سفر رسمی برای امضای توافقنامه استراتژیک میان افغانستان و ناروی، کابل را به قصد اسلو ترک کند.
خبرگزاری اسوشیتیدپرس از قول ایمل فیضی، سخنگوی آقای کرزی گزارش داده که ربیس جمهوری افغانستان در زمان دیگر به ناروی خواهد رفت ـ هرچند او توضیح نداد که چرا این سفر به تاخیر افتاده است.
وزارت خارجه ناروی در بیانیه‌یی گفته است که آقای کرزی برای آن سفرش را به تاخیر انداخته که لازم می‌داند در پی بالا گرفتن اعتراض‌ها در خاور میانه در کشورش بماند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.