قطع‌نامه‌یی برای حل منازعۀ روستای کنم کندز صادر شد

- ۲۴ سنبله ۱۳۹۱

ده‌ها متنفذ، فعال مدنی، اعضای دادگاه و کارمند ولایت کندز، با برگزاری جرگه‌یی، قطع‌نامه‌یی را در مورد حل منازعۀ روستای کنم صادر کردند.
در این منازعه، سیزده نفر از باشنده‌گان روستای کنم کشته شدند.
به گزارش بست‌باستان، محبوب‌الله محبوب، منشی این جرگه با خوانش قطع‌نامۀ ۱۲ ماده‌یی جرگه گفت: «هیات پارلمانی که برای یک روز از محل منازعه و با موی‌سفیدان منطقه دیدار کردند، سلیقه‌یی برخورد کرده و تقاضا می‌کنیم که بعد از بررسی و با جمع‌آوری اطلاعات دقیق، اظهار نظر دقیق کنند.»
اعضای جرگه بر وحدت ملی میان باشنده‌گان کندز تاکید کرده و گفتند که این‌گونه واقعات در بسیاری از کشورها اتفاق افتاده است که یک جانی و یا گروهی از جانیان،‌ کسانی را کشته‌اند و بر شهروندان آگاه کشور لازم است که برای حفظ وحدت و ثبات کار کنند، نه این که دامنه‌یی از نفاق را هموار کنند.
آنان از دولت خواستند تا جانیان را بازداشت کنند و جلو انتقام‌جویی افراد گرفته شود.
محمد انور جگدلک، والی کندز که در افتتاح جرگه حضور داشت، گفت که راه اکمالاتی از پاکستان مسدود شده و به هیچ‌وجهه دشمن تحمل بازماندن راه اکمالاتی شیرخان‌بندر را ندارد.
اعضای جرگه در قطع‌نامه‌شان نیز یاد کردند که دشمن با ایجاد اختلاف‌ها از هر مجرا، در پی ناامن‌سازی مسیر شیرخان‌بندر است و باید مردم و حکومت، جلو ناامن‌سازی این شاهراه را بگیرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.