جلسۀ رودرروی نامزدان پیشتاز ریاست‎‏جمهوری با کمیسیون‎های انتخاباتی

گزارشگر:15 ثور 1393 - ۱۴ ثور ۱۳۹۳

جلسه‌یی به اشتراک اراکین دولتی و نامزدان پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری با مسوولان کمیسیون‌های انتخاباتی، پیش از چاشت روز گذشته در ارگ برگزار گردید.
در این جلسه، رؤسای کمیسیون‌های انتخاباتی گزارش‌های عمومی خویش را در رابطه به برگزاری انتخابات، چگونگی شمارش آرا و رسیده‌گی به شکایات انتخاباتی ارایه کردند.
بربنیاد خبرنامۀ ارگ، رییس‌جمهور کرزی ضمن اظهار خرسندی از برگزاری موفقانۀ انتخابات در سرتاسر کشور، این رویداد را یک پروسه کاملاً افغانی و موفقیت بزرگ در راستای استحکام دموکراسی در کشور دانست.mnandegar-3
سپس، داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی احمدزی نامزدان پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری، ضمن اظهار تشکری از کارکردهای کمیسیون‌های متذکره و برگزاری موفقانه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای ولایتی، دیدگاه‌ها و پیشنهادات شان را در ارتباط به مسایل مربوط به انتخابات با کمیسیون‌های متذکره مطرح کردند.
در این جلسه، ضمن تأکید بر بی‌طرفی کامل مسوولان حکومتی و شفافیت هر چه بیشتر در اجراآت کمیسیون‌های انتخاباتی، کاندیدهای پیشتاز ریاست جمهوری نظریات اصلاحی شان را نیز ارایه کردند و در اخیر فیصله به‌عمل آمد تا همچون جلسات و تماس‌ها میان آنها و کمیسیون‌های انتخاباتی در آینده نیز ادامه یابد.
در این جلسه، محمد کریم خلیلی معاون دوم ریاست جمهوری، عبدالرووف ابراهیمی و فضل‌هادی مسلمیار رؤسای مجلسین شورای ملی، عبدالسلام عظیمی قاضی القضات و رییس دادگاه عالی، پوهاند گل رحمن قاضی رییس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی، داکتر محمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات، عبدالستار سعادت رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی، ضیاالحق امرخیل رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات و داکتر علی ستیغ رییس دارالانشای کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز حضور داشتند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.