هشدار استاد عطا به کمیسیون‎های انتخاباتی: بازی با رأی مردم عواقب ناگوار دارد

گزارشگر:17 ثور 1393 - ۱۶ ثور ۱۳۹۳

استاد عطا محمد نور والی بلخ، برخی افراد در کمیسیون‎های انتخابات و شکایت‌های انتخاباتی را متهم به دست‎برد در آرای مردم می‎کند.
استاد عطا، عملکرد برخی از کارمندان هر دو کمیسیون را “جاهلانه و خاینانه” خواند و آنان را به خیانت به خواسته‌های بر حق مردم افغانستان متهم کرد.
والی بلخ در بخش دیگری از سخنانش، بازی با سرنوشت مردم را خطرناک خواند و نسبت به پیامدهای احتمالی آن هشدار داد.mnandegar-3
استاد عطامحمد نور، هرگونه دست داشتن خود و نزدیکانش را در تقلب‌های انتخابات به‌شدت رد کرد و گفت که اگر کوچکترین سندی در این زمینه وجود داشته باشد، وی حاضر به پاسخگویی است.
والی بلخ گفت: این شایعات کار کسانی است که خودشان در تقلب و تخلف‌های انتخاباتی دست داشته اند و اکنون می‌خواهند بار این اتهام را بر دوش کسانی دیگر بیاندازند.
استاد عطا دربارۀ ابطال ۱۰۰ هزار رأی شهروندان هرات از سوی کمیسیون ولایتی شکایت‎های انتخاباتی گفت که این قابل ملاحظه ظرف دو ساعت و آن هم بعد از زمان تعیین شده باطل اعلام شد.
او از کمیسیون شکایت‎های انتخاباتی خواست که در این زمینه تجدید نظر کند.
این اظهارات درحالی صورت می‎گیرد که برخی منابع در درون کمیسیون‎های انتخاباتی می‎گویند، شماری از افراد در کمیسیون شکایت‎های انتخاباتی به گونۀ سازمان‎یافته در تلاش بلندبردن رأی اشرف غنی احمدزی و ابطال رأی داکتر عبدالله هستند.
آقای نور که در جلسۀ تقدیر از نیروهای امنیتی به‌خاطر تأمین کامل امنیت روزهای جشن نوروز و برگزاری انتخابات در روز شانزدهم حمل سخن می‌گفت، افزود که در ۱۳ سال گذشته فرصت‌های زیادی از دست رفته و ضعف‌ها و کاستی‌های زیادی وجود داشته است.
اما او تأکید کرد که با آن هم دستاوردهای دولت چشمگیر بوده است.
در این همایش، جنرال زلمی ویسا فرمانده لشکر ۲۰۹ شاهین در شمال از آماده‌گی کامل ارتش در بر پایی امنیت انتخابات در صورت رفتن به دور دوم خبر داد.
همچنین، آقای عبدالرحمان رحیمی فرمانده پولیس بلخ ضمن تقدیر از زحمات طاقت فرسای نیروهای امنیتی عنوان داشت: ” دشمنان ما پلان‌های زیادی را روی دست داشتند و آماده‌گی داشتند تا به هر نوع ممکن، مانع برگزاری انتخابات شوند؛ اما حضور پر شور و بی‌سابقه مردم، تمامی نقشه‌ها و پلان‌های آنان را خنثا نمود و این برای دشمنان ما بسیار مأیوس کننده بود”.
در این همایش، به پنجاه نفر از مسوولان امنیتی و نظامی کشور از سوی والی و سایر مقامات دولتی بلخ تقدیرنامه اهدا گردید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.