برای اسـکان باشنده گان آب‏‎باریک بدخـشان زمین خریداری شد

گزارشگر:سه شنبه 23 ثور 1393 - ۲۲ ثور ۱۳۹۳

mnandegar-3مسوولان محلی ولایت بدخشان می‌گویند که برای آسیب دیدگان ارگوی بدخشان ۵۰۰ جریب زمین رهایشی خریداری شده است.
معاون والی بدخشان به رسانه‌ها گفته است که دولت زمینی به وسعت ۵۰۰ جریب را برای آسیب دیدگان بدخشان در نظر گرفته و خریداری کرده است.
داکتر گل محمد معاون والی بدخشان گفت، این زمین به وسعت ۵۰۰ جریب به قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار دالر برای برای باشندگان «آب باریک» ولسوالی ارگوی بدخشان خریداری شده است.
معاون والی بدخشان همچنین افزود: برای هر یک از این خانواده‌ها، ۵۰۰ متر زمین برای ساخت سرپناه اختصاص داده خواهد شد.
به گفتۀ او این زمین‌ها تازه خریداری شده، در فاصله‌یی دو کیلومتری از منطقه آب باریک ولسوالی ارگوی این ولایت موقعیت دارد.
این مقام محلی بدخشان همچنین تأکید کرد، بسیاری از نهادهای مختلف داخلی و خارجی وعده همکاری و کمک نقدی به بازماندگان حادثه رانش زمین داده اند؛ اما تاکنون این کمک‌ها به دست مسوولین محلی این ولایت نرسیده؛ تا خدمات لازم برای آسیب دیدگان صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه با حضور نیروهای امنیتی آنان از حضور افراد غیر بومی و سوءاستفاده گران جلوگیری کرده اند افزود: تعداد کسانی که بر اثر این حادثه طبیعی متضرر شده اند حدود ۱۰۰۰ خانوار است که مربوط به سه قریه نوآباد، اشلاق و شهید هستند.
او خاطر نشان کرد، برخی افراد از چند روز بدین‌سو در تلاش بیرون آوردن اجساد اقارب شان از زیر آوار بودند؛ اما از روز گذشته تاکنون، بنا به درخواست وزیر احیا و انکشاف دهات این جست‌وجوها متوقف شده است.
این در حالی است که پیش از این، کمیته حالات اضطرار گفته بود که توقف بیرون کشیدن اجساد به خواست مردم و ریش سفیدان بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.