ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله: یـک میلیون رأی گُـم است

گزارشگر:سه شنبه 23 ثور 1393 - ۲۲ ثور ۱۳۹۳

ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‎جمهوری می‌گوید که سرنوشت ۹۰۰ هزار رأی در انتخابات ۱۶ حمل نامعلوم است. این ستاد می‌گوید بیش از ۵۰۰ هزار رأی که مربوط به یکی از نامزدان است، باید بررسی و تفتیش شود.
عبدالستار مراد، عضو تیم داکتر عبدالله عبدالله روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت بیشتر از ۴۰۰ هزار رای گم شده و هنوز معلوم نیست که این تعداد آراء به نفع کدام یکی از نامزدان حساب شده است.mnandegar-3
آقای مراد گفت: «تقریباً نزدیک به ۵۳۰ هزار رای باید به بازرسی و تفتیش برود و ۴۳۵ هزار رای دیگر باید سرنوشتش معلوم شود که نزدیک به یک میلیون رای می‌شود و این باید پرسان شود و پیدا شود.»
کمیسیون انتخابات در واکنش به این ادعای تیم داکتر عبدالله می‌گوید که آراء به دقت حساب شده و در صورتی که شکایت‌هایی وجود داشته باشد، کمیسیون شکایات انتخاباتی به آن رسیده‌گی می کند. این در حالی است که قرار است تا دو روز دیگر نتایج نهایی انتخابات ۱۶ حمل اعلام شود.
ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله می‌گوید سایت انترنتی کمیسیون انتخابات را که نتایج آرا با جزییات در آن ذکر شده، از نزدیک مراقبت می‌کند. این ستاد می‌گوید مواردی را شاهد بوده که آرای داکتر عبدالله در برخی موارد کاهش یافته ولی آرای داکتر اشرف غنی احمدزی در برخی از محلات بیشتر از رقم واقعی حساب شده است.
براساس اظهارات آقای عبدالستار مراد بخش قابل توجه آراء مفقود است و از سرنوشت آن خبری نیست. او گفت که ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله در جست‌وجوی این آراء می‌باشد و تلاش دارد تا آن را پیدا کند.
آقای مراد گفت: «ملت متوجه تمام مراکز و محلات و متوجه تک تک رای خود است. آن را حساب می‌گیرد و حساب می‌کند. امیدوار هستیم که کمیسیون انتخابات در ثبت آراء از دقت بیشتر استفاده کند و به ملت خود صادقانه تمام ارقام را ارایه بکند.»
تیم انتخاباتی داکتر عبدالله می‌گوید اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد آرای مشکوک و دست کاری شده در این سایت تغییر خورده است.
آقای مراد گفت نتایج برخی از محلات مشکوک از سایت کمیسیون حذف شده است. او محلی را که از سوی کمیسیون انتخابات حذف شده به خبرنگاران نشان داد: «تمام محلات کمیسیون را ما منظم ریکارد می‌کنیم. امروز صبح وقتی ما بررسی کردیم، شما ببنید که محل پنجم نیست. محل پنجم همین محلی است که ما بر آن شک داشتیم و آن را حذف کرده‌اند.»
اما نور محمد نور سخنگوی کمیسیون انتخابات گفت: «اگر چنین موضوعات را می‌توانند مستند کنند، کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخابات در خدمت شان می‌باشد.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.